آفتاب

سیاستمدار پاکستانی: گروه 1+5 حسن نیت خود را در مذاکرات با ایران نشان دهد

سیاستمدار پاکستانی: گروه 1+5 حسن نیت خود را در مذاکرات با ایران نشان دهد

اسلام آباد - ایرنا - سیاستمدار ارشد پاکستان به مذاکران ایران و گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: این گروه باید با لغو کامل تحریم های غیرقانونی علیه ایران و ایجاد فضای اعتماد در ادامه مذاکرات هسته ای؛ حسن نیت خود را به جمهوری اسلامی نشان دهند.

ˈعبدالقیومˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد یادآورشد: قدرت های غربی بویژه آمریکا از قوانین بین المللی پیروی نکرده و آنان همواره اتخاذ سیاست های تهاجمی را در مقابل کشورهای دیگر بکار می بندند.

این سیاستمدار پاکستانی با تاکید بر اینکه سخنان اخیر بارک اوباما رییس جمهوری آمریکا درباره تداوم تحریم ها علیه ایران تبعات منفی بر توفیق مذاکره های هسته ای میان تهران و غرب دارد ؛ افزود: غربی ها با اعتماد سازی در بحث هسته ای تحریم های غیرقانونی در قبال جمهوری اسلامی ایران را کاملا لغو کنند.

وی با تاکید بر اینکه حق وتو توسط اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد رویکرد و سیاست تبعیض آمیزی بوده و باید این رویه پایان یابد، افزود: کشورهای غربی باید به حقوق و توسعه فناوری صلح آمیز هسته ای ایران احترام بگذارند و از استفاده نسبت به ابزارهای دراختیار خود در سازمان ملل علیه ایران خودداری کنند.

عضو ارشد حزب مسلم لیگ شاخه نواز پاکستان (حزب حاکم این کشور) گفت: همه کشورها باید از حق برابری برخوردار بوده و به خواسته های قانونی آنان توجه شود چراکه تنها با این عملکرد ، امور مربوط به صلح و ثبات در جهان تقویت خواهد شد.

به عقیده عبدالقیوم، این موضوع سبب تاسف است که غربی ها توسعه برنامه های خطرناک هسته ای توسط رژیم نامشروع صهیونیستی را حق این رژیم غاصب می دانند ولی آنان به برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران اعتراض و تحریم های غیرقانونی را علیه این کشور اجرا می کنند.

سپهبد بازنشسته ارتش پاکستان یادآورشد: دولت جمهوری اسلامی ایران مواضع اصولی در بحث هسته ای اتخاذ کرده و مقام های این کشور بارها تاکید کردند که توسعه فناوری هسته ای نه برای مقاصد نظامی بلکه فقط در راستای اهداف صلح آمیز انجام می شود.

آساق ** 1095 **1010
کد N164157

وبگردی