آفتاب
با بهره برداری از تصمیم اخیر مصر

رژیم صهیونیستی درصدد اخراج نمایندگان عرب از کنست است

رژیم صهیونیستی درصدد اخراج نمایندگان عرب از کنست است

تهران-ایرنا-ˈاویگدور لیبرمنˈ وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با بهره برداری از تصمیم اخیر مصر مبنی بر ممنوعیت حضور و فعالیت نیروهای حماس در این کشور، اعلام کرد که در نظر دارد برای اخراج نمایندگان عرب از کنست اقدام کند.

گزارش روزنامه ˈالقدس العربیˈ به نقل از نشریه ˈجروزالم پستˈ چاپ فلسطین اشغالی حاکیست که لیبرمن در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک، ضمن اشاره به تصمیم یک دادگاه مصری در خصوص تحریم فعالیت های حماس، نوشت: اما ما در کنست خود هنوز شاهد حضور کسانی هستیم که نماینده جنبش حماس هستند، هر چند طرفداران حزب ˈاسرائیل خانه ماستˈ به تلاش برای تحریم نمایندگان فلسطینی در کنست ادامه می دهند.

براساس این گزارش، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در مصر مقری ندارد اما دکتر ˈموسی ابو مرزوقˈ عضو دفتر سیاسی این جنبش پس از خروج از سوریه که متعاقب تشدید بحران این کشور صورت گرفت، هم اکنون در مصر اقامت دارد.

براساس گزارش های دریافتی، هنوز مشخص نیست مقامات قاهره تصمیم دادگاه را اجرا خواهند کرد و در صورت اجرا، ابومرزوق هم شامل آن خواهد شد یا خیر.

جنبش حماس با ابراز تعجب از اقدام دستگاه قضایی مصر اعلام کرد که آنچه انتظار می رفت و ما به آن امید داشتیم، حمایت امت عربی از مقاومت فلسطین بود نه محاکمه آن .

حماس تاکید کرد که این جنبش فقط رژیم اشغالگر قدس را هدف قرار داده و درصدد آزادی فلسطین اشغالی از سلطه صهیونیست هاست و قراردادن آن در فهرست صهیونیست ها، به مثابه اقدامی صهیونیستی علیه مقاومت شجاعانه مردم فلسطین است.

ˈعزت رشقˈ عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز تصمیم دادگاه مصر در خصوص تحریم فعالیت های حماس را به شدت محکوم کرد و در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: این یک تصمیم سیاسی است که مردم فلسطین ومقاومت شجاعانه آن را هدف قرار داده است.

وی افزود: موافقت دستگاه قضایی مصر با بررسی طرح اعلام حماس به عنوان یک سازمان تروریستی در واقع خدمت رسانی رایگان به رژیم صهیونیستی است، رژیمی که در کمین مردم فلسطین، امت عرب وجهان اسلام نشسته است.

به گزارش پایگاه خبری مصری ˈ الیوم السابع ˈ، مقامات قضایی مصر ادعا کرده اند که حماس در اعمال تروریستی در مصر شرکت داشته، به زندان ها حمله کرده و همراه با نیروهای اخوان المسلمین در زمان انقلاب 25 ژانویه - که به سرنگونی رژیم دیکتاتوری حسنی مبارک منجر شد- شماری از افسران پلیس مصر را به قتل رسانده است .

مترجمام** 1453 *1446
کد N163334

وبگردی