آفتاب

«ناطق» زرنگ‌تر از آن است كه پل اصلاح‌طلبان شود

  «ناطق» زرنگ‌تر از آن است كه پل اصلاح‌طلبان شود

در بحث كارت زرد به تعدادي از وزرا قدري چالش بين دولت و مجلس پديد آمد ولي سطح اين چالش نيز سطح بلندي نبود.


حجت‌الاسلام مصباحي‌مقدم، رييس كميسيون برنامه و بودجه به رويكرد مجلس نسبت به دولت احمدي‌نژاد اشاره و زير سوال بردن قوانين، اظهارات مشايي و يازده روز خانه‌نشيني احمدي‌نژاد را از دلايل شدت گرفتن چالش‌ها بين مجلس و دولت در اواخر دولت دهم عنوان كرد. به گفته او، اظهارات ناخوشايندي كه از سوي رييس‌جمهور مطرح مي‌شد كه مجلس در راس امور نيست، يا فلان قانون را قبول ندارم و قانون نمي‌دانم و اظهار اينكه فلان قانون خلاف قانون اساسي است، اينها شأن رييس‌جمهور نبود كه اينطور قضاوت‌هايي كند.
به گزارش آفتاب به نقل از ايسنا، غلامرضا مصباحي‌مقدم رويكرد مثبت دولت يازدهم و مجلس نسبت به يكديگر را مورد اشاره قرار داد و درباره برخي انتقادات مجلسي‌ها به دولت خصوصا در موضوع مذاكرات هسته‌يي گفت اكثريت مجلس در عين اينكه از ريزه‌كاري‌هاي گفت‌وگوها خبر ندارند از كليت اقدام دولت حمايت مي‌كنند و سعي رييس مجلس هم اين بوده كه حتي به گروهي از نمايندگان كه به‌شدت در اين قضيه مساله‌ دارند، پاسخ دهد و سعي كند مواضع آنها را هم متعادل كند زيرا قضيه هسته‌يي زيرنظر رهبر معظم انقلاب اسلامي انجام مي‌گيرد البته ايشان تذكراتي دادند و اين تذكرات موجب بهبود رفتار دولت در مذاكرات و دقت بيشتر مذاكره‌كنندگان ما با ۱+۵ شد. اقليتي در مجلس هستند كه حساسيت فوق‌العاده نشان مي‌دهند و از اصل توافقنامه نيز اظهار نگراني مي‌كنند.
وي افزود: در بحث كارت زرد به تعدادي از وزرا قدري چالش بين دولت و مجلس پديد آمد ولي سطح اين چالش نيز سطح بلندي نبود. البته برخي از موارد آن كاملا طبيعي بود و برخي موارد ناشي از يك نوع سختگيري از ناحيه بخشي از نمايندگان بود كه نبايد واكنش دولت را به دنبال مي‌داشت زيرا خود آن واكنش اثر مثبتي نداشت.
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز به گلايه‌هاي آيت‌الله مهدوي‌كني از اصولگرايان به خاطر تفرق در انتخابات يازدهم رياست‌جمهوري و عدم پايبندي به ائتلاف سه نفره در جريان اصولگرا نيز اشاره و تاكيد كرد كه بايد با مرور مشكلات و علل اختلافات و چند‌دستگي‌ها به نقاط مشتركي در جريان اصولگرا دست يافت.
مصباحي‌مقدم به اخبار منتشره درباره احتمال حضور ناطق‌نوري به عنوان سرليست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس آينده نيز واكنش نشان داد و گفت: اگرچه مواضع ناطق‌نوري نسبت به گذشته تغييراتي كرده ولي معنايش اين نيست كه او دگرديسي پيدا كرده و تبديل به اصلاح‌طلب شده است.
وي تاكيد كرد: من تصور مي‌كنم از مواضع خوب آقاي ناطق مي‌خواهند بهره‌برداري كنند و به عنوان پل از آن استفاده كنند اما آقاي ناطق‌ زرنگ‌تر از اين است كه بخواهد براي احزاب و گروه‌هاي اصلاح‌طلب پل شود.
مصباحي مقدم همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا براي حضور آقايان امامي كاشاني و ناطق نوري كه در جلسات جامعه روحانيت حضور نمي‌يابند تلاشي صورت گرفته، گفت: اين افراد از انتخابات سال ۸۸ به بعد در جلسات جامعه حضور نيافتند. از آن موقع افراد مكرر با آنها گفت‌وگو كرده‌اند و سعي‌شان بر اين بوده كه آقايان در جلسات تشريف بياورند اما هنوز اين تلاش‌ها نتيجه نداده و البته اقدام جديدي هم انجام نشده است. 
کد N163171

وبگردی