آفتاب

گزارش آژانس اروپایی حقوق اساسی از خشونت علیه زنان در اروپا

گزارش آژانس اروپایی حقوق اساسی از خشونت علیه زنان در اروپا

تهران-ایرنا- آژانس اروپایی حقوق اساسی(FRA) اعلام کرد: از هر سه زن اروپایی یک نفر قربانی خشونت جسمی یا جنسی می شود.

به گزارش روزچهارشنبه خبرگزاریˈروماندی نیوزˈ سوئیس، نتایج بررسی های گسترده آژانس اروپایی حقوق اساسی حکایت از آن دارد که از هر سه زن اروپایی یک نفر دست کم یک بار پس از سن 15سالگی مورد خشونت جسمی یا جنسی قرار می گیرد.

بررسی های این نهاد اروپایی که در28 کشور اروپایی و در نتیجه گفت وگو با 42هزار زن 18 تا 74 سال صورت گرفته، نشان می دهد که از هر 20 زن اروپایی یک نفر پس از 15 سالگی مورد تجاوز قرار گرفته اند.

ˈدنوا مورت کی رومˈ(Danois Morten Kjaerum) رییس آژانس اروپایی حقوق اساسی با ارایه گزارش مذکور در بیانیه ای اعلام کرد : باید به این مسئله واکنش نشان داد چراکه زنان بسیاری در اروپا رنج می کشند و نباید آمار ارایه شده را نادیده گرفت.

بر پایه این تحقیق، نرخ خشونت علیه زنان در اروپای شمالی بالاتر از مناطق دیگر است؛ در دانمارک 52 درصد زنان، در فنلاند 47 درصد، در سوئد 46 درصد و هلند 45 درصد زنان مورد خشونت قرار می گیرند.

این گزارش با اشاره به نرخ پایین تر خشونت علیه زنان در جنوب اروپا، افزود: 22 درصد زنان در اسپانیا، قبرس و مالت مورد خشونت جسمی و جنسی قرار گرفته اند. کاهش میزان خشونت در این کشورها به برابری جنسی مربوط می شود که در نتیجه آن زنان راحت تر می توانند خشونت علیه خود را اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری روماندی نیوز، این اقدام پژوهشی برای نخستین بار با چنین ابعاد گسترده ای صورت گرفته و به همین دلیل نمی توان آن را با داده های سال های قبل مقایسه کرد.

آژانس اروپایی حقوق اساسی، کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به تصویب کنوانسیون استانبول در زمینه پیشگیری و مبارزه با خشونت علیه زنان و خشونت های خانگی فراخواند.

برپایه این گزارش، تا امروز تنها اتریش و ایتالیا و پرتغال این کنوانسیون را تصویب کرده اند. لهستان و اتریش کمترین میزان خشونت علیه زنان را به نام خود ثبت کرده اند. در لهستان 19 درصد و در اتریش 20 درصد زنان مورد خشونت قرار می گیرند.

اروپام/9053 ** 1064
کد N162987

وبگردی