آفتاب

دمشق رژیم صهیونیستی را به دخالت نظامی در سوریه متهم کرد

دمشق رژیم صهیونیستی را به دخالت نظامی در سوریه متهم کرد

تهران - ایرنا - ˈبثینه شعبانˈ مشاور رسانه ای و سیاسی رییس جمهوری سوریه گفت: رژیم صهیونیستی به سوریه جنگجو می فرستد و افسرانش بر نبردهای جاری در این کشور نظارت دارند.

وی در گفت و گو با شبکه المیادین افزود: اطلاعات موجود حاکی است که اسراییل از تروریست ها و مخالفان مسلح حمایت می کند و در میان مجروحان معالجه شده در سرزمین های اشغالی جنگجویانی وجود دارند که اسراییل خود آنها را برای نبرد به سوریه فرستاده بود .

مشاور رییس جمهوری سوریه در مورد ورود شمار بسیاری از مخالفان مسلح از جبهه جنوب سوریه گفت : نمی توان باور کرد که افراد یاد شده بدون اطلاع مقام های اردن وارد خاک سوریه شده اند.

بثینه از عربستان خواست تا به کمک های مالی و حمایت از افراد مسلح پایان دهد .

وی یادآورشد: شاهزاده بندر بن سلطان در ماموریتی که به او در مورد سوریه سپرده شده بود، شکست خورد. ریاض نه تنها هزینه افراد مسلح سعودی را تامین می کند بلکه از گروههای مختلف تروریست خارجی حمایت می کند.

بثینه وجود میانجیگری میان دمشق و آنکارا را تکذیب کرد و از عقب نشینی اردوغان از موضعش نسبت به سوریه استقبال کرد.

مشاور رییس جمهوری سوریه توضیح داد: سفر اردوغان به تهران در همین جهت انجام گرفت . ما از دولت اردوغان می خواهیم تا برای پایان دادن به عبور سلاح و افراد مسلح، مرزهای مشترک خود با سوریه را ببندد .

وی در مورد کنفرانس ژنو درباره سوریه گفت: هدف از این کنفرانس توقف خونریزی در این کشور است و هدف آن فقط گردهم آمدن طرف های درگیر در بحران سوریه بر سر میز مذاکره نیست .

مشاور رییس جمهوری سوریه تاکید کرد: خواسته اصلی ملت سوریه بازگشت امنیت و رهایی یافتن از تروریسم است . مردم سوریه مایلند به زندگی عادی خود بازگردند.

خاورم ** 1487 **1010
کد N162425

وبگردی