آفتاب

عراقچی حضور در مذاکرات با 1+5 را نوعی جهاد خواند

عراقچی حضور در مذاکرات با 1+5 را نوعی جهاد خواند

تهران - ایرنا - سید عباس عراقچی عضو تیم مذاکره کننده هسته ای حضور در مذاکرات با کشورهای 1+5 را نوعی «جهاد» خواند و گفت: مذاکرات را باید با دیدی فراتر از مساله هسته ای مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش ایرنا از دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه به عنوان شخصیت سیاسی مدعو بر اساس آیین نامه داخلی مجلس خبرگان در جلسه اول پانزدهمین اجلاسیه این مجلس، حضور پیدا کرد و گزارشی از روند توافق نامه ژنو (برنامه اقدام مشترک) ارائه داد.

وی تصریح کرد: «غنی سازی هسته ای به رغم اهمیتی که دارد ولی درذیل بحث عزت و استقلال کشور قرار می گیرد. در حقیقت مسأله و دعوا فراتر از بحث هسته ای است. در این مذاکرات ، بحث تحمیل و نبرد اراده ها از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.»

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه گفت: «ما در طی 10 سال گذشته و در مذاکراتی که صورت گرفته توانسته ایم اراده خود مبنی بر ادامه غنی سازی را بر گروه مقابل تحمیل نماییم و این پیروزی بزرگی است.»

عراقچی اظهارداشت: «دستاورد ما از توافق نامه ژنو اثبات این حق مسلم است و این دستاورد مقاومت ملت ایران است که خیلی برای ما اهمیت داشته و دارد . این ثمره یک مقاومت و جهاد 10 ساله است که انشاء الله هم تثبیت خواهد شد.»

وی افزود: ما حق غنی سازی هسته ای را داشته و همواره دارا هستیم. آنچه در مذاکرات ژنو مورد انتظار بود که بحمد الله صورت گرفت آن است که کشورهای 1+5 این حق مسلم را مورد احترام قرار دهند و آن را معاوضه نکنند.

معاون حقوقی و بین الملل وزرات امور خارجه هدف دوم از مذاکرات هسته ای را جلوگیری از هزینه های جمهوری غیر ضروری دانست و گفت: این دستاورد نیز با کاهش تحریم های اقتصادی و نیز عدم افزایش آن با وجود آنکه قدمی از اصول و ارزشهای انقلاب به عقب گذاشته نشده است ، حاصل شده است.

عراقچی مهمترین راه را در مقابله با تحریم های اقتصادی ، پرداختن به اصول و قواعد اقتصاد مقاومتی دانست و تأکید کرد: مهمترین نتیجه مذاکرات ژنو در حقیقت تثبیت نظام سیاسی و قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی ایران است.

سیام(1)9254**1572
کد N162422

وبگردی