آفتاب
خبرگزاری فرانسه:

اتحادیه اروپا یک میلیارد یورو به اوکراین کمک می کند

اتحادیه اروپا یک میلیارد یورو به اوکراین کمک می کند

تهران - ایرنا - خبرگزاری فرانسه در گزارشی اعلام کرد: کمیسیون اروپا فردا (چهارشنبه) یک بسته کمک مالی به ارزش بیش از یک میلیارد یورو را به اوکراین ارایه می کند.

سخنگوی کمیسیون اروپا یک نهاد اجرایی اتحادیه اروپا است، امروز (سه شنبه) گفت که قرار است نشستی برای اتخاذ تدابیر لازم جهت کمک مالی به اوکراین برگزار شود.

بروکسل پیشتر مبلغی به ارزش 610 میلیون یورو (840 میلیون دلار) را به عنوان بخشی از یک توافقنامه در زمینه تجارت آزاد و همکاری سیاسی به اوکراین پیشنهاد داده بود که از طرف ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری برکنار شده این کشور رد شد.

کمیسیون اروپا جزئیات مربوط به بسته مالی اتحادیه اروپا را فاش نکرده، اما گزارش ها حاکی است که این نهاد احتمالا 500 میلیون یورو دیگر را برای اوکراین اختصاص می دهد.

طبق این گزارش، سران اتحادیه اروپا در یک نشست فوق العاده در مورد اوکراین که قرار است روز پنجشنبه در بروکسل برگزار شود، در مورد برنامه کمک به این کشور بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

با این همه، بسته مالی در نظر گرفته شده اتحادیه اروپا با رقم 25 میلیارد یورو که دولت جدید اوکراین می گوید به آن نیاز دارد، قابل مقایسه نیست.

انتظار می رود که صندوق بین المللی پول 15 میلیارد یورو از این مبلغ را در سال جاری برای اوکراین درنظر بگیرد.

آمریکا نیز پیشتر در روز جاری (سه شنبه) وعده کمک یک میلیارد دلاری را به اوکراین داد.

کمیسیون اروپا روز گذشته (دوشنبه) هیاتی از کارشناسان خود را روانه کی یف پایتخت اوکراین کرد تا نیازهای مالی این کشور بحران زده را ارزیابی کنند.

در همین حال، کارشناسان اقتصادی اروپا با کارشناسان صندوق بین المللی پول برای حل بحران مالی اوکراین همکاری خواهند داشت.

همچنین وزرای دارایی ˈگروه هفتˈ روز یکشنبه از عزم راسخ خود برای حمایت از اقتصاد آسیب دیده اوکراین خبر دادند، مشروط بر اینکه این کشور با اصلاحات اقتصادی مدنظر صندوق بین المللی پول موافقت کند.

مترجمام**9109**5981
کد N162421

وبگردی