آفتاب

مقام های پارلمانی روس: روسیه نباید تسلیم تهدیدهای غرب شود

مقام های پارلمانی روس: روسیه نباید تسلیم تهدیدهای غرب شود

مسکو - ایرنا- لیونید کالاشینکوف معاون اول کمیسیون روابط بین الملل و استانیسلاو گوورخین رییس کمیسیون فرهنگ دومای روسیه اعلام کرد کشورش نباید تحت تاثیر تهدیدهای تحریمی غرب در بحران اوکراین امتیاز دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس کالاشینکوف روز سه شنبه گفت: ما تحت فشار سازش می کنیم و این کار نه تنها در داخل کشور بلکه در سطح جهان بازتاب منفی دارد.

وی افزود: آسیب ناشی از این وضعیت فاجعه بار خواهد بود. روسیه به کسی حمله نکرده است و قصد ندارد به جنگ برابر اوکراین برود.

نماینده دومای روسیه اضافه کرد: حتی اگر تنش در روابط روسیه و آمریکا وخیم تر شود تغییر خاصی روی نخواهد داد. روسیه همیشه حتی بعد از جنگ جهانی دوم خودکفا بوده است. راه روسیه این است و ما کشوری متکی به خودهستیم.

در همین حال استانیسلاو گوورخین رییس کمیسیون فرهنگ دوما نیز با بیان اینکه همه چیز در جهان به هم تنیده است اعلام کرد: روسیه از امکانات کمی برخوردار است اما می تواند در صورت لزوم مقابله به مثل کند.

گوورخین خطاب به تهدیدکنندگان روسیه با تحریم افزود: آنان باید این مسایل را به درستی درک کنند.

وی اضافه کرد: ما به تحریم عادت کرده ایم و به عنوان مثال کوبا 55 سال تحت تحریم بوده است و هنوز هم کوباست.

وی ادامه داد: مردم کوبا در فقر و گرسنگی زندگی کردند اما سرپا ماندند.

نماینده دومای روسیه تشریح کرد: بلاروس نیز از 25 سال قبل انواع تحریم ها را دیده است و مردم آن همچنان به زندگی خود ادامه می دهند بنابرین ما نیز ایستادگی می کنیم.

آمریکا و اتحادیه اروپا در روزهای اخیر به دنبال تنش در مناسبات شان با روسیه بر سر اوکراین اعلام کردند که تهدیدهایی را علیه مسکو اعمال می کنند.

اروپام/518/1547
کد N162366

وبگردی