آفتاب

وزیرخارجه انگلیس: اوکراین نباید تسلیم اقدامات تحریک آمیز روسیه شود

وزیرخارجه انگلیس: اوکراین نباید تسلیم اقدامات تحریک آمیز روسیه شود

لندن – ایرنا – وزیر خارجه انگلیس گفت: دولت اوکراین نباید تسلیم اقدامات عمدی و تحریک آمیز روسیه شود چون واکنش به تحریکات عمدی می تواند وضعیت خطرناکی را به وجود آورد.

به گزارش ایرنا، ˈویلیام هیگˈ که در پارلمان انگلیس سخنرانی می کرد، افزود: من در سفر دیروز خود به ˈکی یفˈ نیز به دولت موقت آن کشور تاکید کردم که همچنان مواضع خویشتندارانه خود را حفظ کنند و در واکنش به تحریکات روسیه دست به اقدامی که ممکن است باعث افزایش تنش شود، نزند.

وی اظهارداشت: باید از مواضع اوکراین و اینکه دولت آن کشور تاکنون از واکنش به تحریکات روسیه اجتناب کرده است، تمجید کرد.

وزیر خارجه انگلیس گفت: تحریکات عمدی می تواند باعث بروز اتفاقات خطرناکی شود.

دولت انگلیس طی روزهای اخیر آنچه را که نقض تمامیت ارضی و حاکمیت ملی اوکراین توسط روسیه خوانده، محکوم کرده و هشدار داده است که اقدامات مسکو می تواند عواقب و هزینه های سنگینی برای آن کشور داشته باشد.

ˈویلیام هیگˈ طی روزهای یکشنبه و دوشنبه از شهر ˈکی یفˈ دیدار کرد و در مذاکره با رییس جمهور و نخست وزیر موقت اوکراین، حمایت لندن را از دولت موقت آن کشور مورد تاکید قرار داد.

وی روز گذشته طی سخنانی در شهر ˈکی یفˈ گفت: بحران جاری اوکراین بزرگترین بحرانی است که قاره اروپا در قرن 21 با آن مواجه شده است.

وزیر خارجه انگلیس همچنین خواستار مذاکرات مستقیم اوکراین و روسیه و کاهش فوری تنش میان دو کشور شد.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نیز دیروز تاکید کرد که فشارهای سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک علیه روسیه باید افزایش یابد تا پیام روشنی را در مورد اقدامات اخیر آن در قبال اوکراین برای دولت مسکو بفرستد.

شورای امنیت ملی انگلیس روز دوشنبه با حضور مقامات سیاسی، اطلاعاتی و نظامی این کشور و به ریاست دیوید کامرون تشکیل جلسه داد و اوضاع جاری در اوکراین را بررسی کرد.

در عین حال برخی اسناد دولت انگلیس که به رسانه ها درز کرده است، حکایت از این دارد که دولت این کشور به رغم تشدید تهدیدات لفظی خود، فعلا قصد ندارد محدودیتی را در مورد فعالیت های اقتصادی و مالی روسیه در لندن ایجاد کند.

اروپام**345
کد N162257

وبگردی