آفتاب

لاوروف: امیدوارم شرکای ما پیامدهای منفی تهدیدها را درک کنند

لاوروف: امیدوارم شرکای ما پیامدهای منفی تهدیدها را درک کنند

وزیر امور خارجه روسیه بار دیگر تاکید کرد که مسکو هرگز موضع اش را در قبال اوکراین تغییر نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اینترفاکس روسیه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری پس از دیدارش با منجی حامدی، همتای تونسی خود اظهار داشت: آمریکا و اتحادیه اروپا در تلاش هستند تا توافقنامه‌ای که میان ویکتور یانوکوویچ و مخالفان در 21 فوریه امضا شد را ملغی کنند.

وی افزود: آمریکا و اتحادیه اروپا در صدد لغو این توافقنامه هستند. بر اساس این توافقنامه نهادهای دولت متحد ملی تشکیل و اصلاحات قانون اساسی انجام می‌شد، سلاح‌های غیرقانونی باید تسلیم دولت می‌شد و خیابان‌ها و شهرها از مردان مسلح خالی می‌شد. متاسفانه این مردان مسلح همچنان در خیابان‌ها هستند و به نظر می‌رسد کسانی که اکنون قدرت را در اوکراین در دست دارند به این مردان مسلح وابسته‌اند.

وی همچنین در خصوص تهدید تحریم غرب علیه روسیه گفت: من امیدوارم شرکای ما پیامدهای منفی این گونه تهدیدها را درک کنند.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: نظامیان روسی که هم‌اکنون در سواستوپل مستقر هستند بر اساس توافقنامه‌ای که اصل آن به حضور ناوگان نظامی روسیه در دریای سیاه مربوط می‌شود در کریمه حضور دارند. حضور این افراد به درخواست دولت مشروع کریمه انجام شد و بنابراین حضور آنها کاملا قانونی است.

لاوروف با تاکید بر اینکه تحریم‌های غرب مبنی بر تحریم روسیه پیامدهای منفی خواهد داشت، تاکید کرد: ما همواره مخالف تحریم‌های یک جانبه بوده‌ایم. این تحریم‌ها هرگز پیامد خوبی نداشته‌اند. امیدوارم شرکای ما درک کنند که چنین سیاست‌هایی پیامدهای منفی دارد.

وی همچنین با تاکید مجدد بر عدم تغییر موضع کشورش در قابل اوکراین گفت: موضع روسیه صادقانه است و به دلیل همین صداقت ما آن را تغییر نخواهیم داد.

انتهای پیام

کد N162133

وبگردی