آفتاب
باحضور کارشناسان و اساتیدحقوق بین‌الملل دانشگاه‌ها صورت گرفت

ابعاد حقوقی توافق نامه ژنو بررسی شد

ابعاد حقوقی توافق نامه ژنو بررسی شد

جلسه بررسی ابعاد حقوقی توافق‌نامه ژنو به دعوت معاون حقوقی رییس جمهوری و با حضور عراقچی معاون وزارت امور خارجه و حضور اساتید حقوق بین‌المللی دانشکده‌های حقوق دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبایی و شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این جلسه ابتدا دکتر الهام امین‌زاده با بیان ظرفیت‌های حقوق بین‌المللی و ضرورت استفاده از این ظرفیت در مباحث کلان بین‌المللی به ضرورت تبیین ابعاد حقوقی توافق‌نامه ژنو اشاره کرد و افزود چگونگی تضمین حقوق ملت ایران در این توافق‌نامه باید مورد بررسی و موشکافی‌های حقوقی قرار گیرد.

وی تشکیل مجمع حقوقدانان حقوق بین‌المللی توسط معاونت حقوقی رئیس جمهوری به منظور ارائه مشاوره‌های کاربردی لازم به دولت را اعلام کرد و به استمرار این جلسات تأکید کرد.

عراقچی معاون وزیر امور خارجه نیز به توضیح روند مذاکرات و دستاوردهای حقوقی و فنی توافق‌نامه ژنو اشاره کرد و در ادامه به توضیح مبسوط مفاد این سند پرداخت.

پس از آن اساتید حاضر در جلسه به طرح سوالات و ارائه دیدگاه‌های خود درخصوص این توافق‌نامه پرداخته و برخی از ابعاد حقوقی این توافق‌نامه از جمله ماهیت و جایگاه آن، چگونگی شناسایی حق غنی‌سازی، تعهدات هر یک از طرفین و ضمانت اجرای این سند را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

سپس در ادامه عراقچی برخی از ابهامات مطروحه توسط اساتید را پاسخ گفته و برای تنظیم و تکمیل توافق جامع نهایی از جامعه حقوق کشور استمداد طلبید.

در پایان امین‌زاده ضمن تشکر از حضار برای تشکیل دومین جلسه «مجمع حقوقدانان حقوق بین‌الملل» به منظور ارائه راهکارهای تنظیم توافقنامه جامع دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام

کد N162131

وبگردی