آفتاب

گروه ناشناسی که اعضای داعش را شکار می‌کند/ شکار خاموش اعضای داعش

گروه ناشناسی که اعضای داعش را شکار می‌کند/ شکار خاموش اعضای داعش

استان الرقه سوریه در روزهای اخیر صحنه فعالیت یک گروه ناشناس حامی ارتش سوریه بوده که به ترورعناصر گروهک تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) اقدام می کند.

 به گزارش آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، استان الرقه که بیشتر مناطق آن تحت سلطه گروه داعش است، در روزهای اخیر صحنه، شاهد تحولات پنهانی مهمی بوده است، ازجمله اینکه گروهی با نام "یاران ارتش سوریه" فرماندهان گروهک های تروریستی را ترور می کند.
   

تک تیراندازان گروه موسوم به "انصار الجیش العربی السوری" با اجرای عملیات حرفه ای، به شیوه ترور تاریک یا "شکار خاموش"، هفته قبل "أبو بکر التونسی" از سرکردگان داعش را به هلاکت رساند.
   


پایگاه خبری " أوقات الشام" در گزارش خود، به هیچ اطلاعاتی درباره این گروه و چگونگی پدید آمدن آن اشاره نکرده است، اما به نظر می رسد سوریه ای ها سعی کرده اند بدون سرو صدا از روش مرسوم سازمان های جاسوسی امریکا و رژیم صهیونیستی الگو بگیرند و ضمن نابود کردن تروریست های مهم، خطر شناسایی خود و خبرچینانشان را به حداقل برسانند.
   


شیوه "شکار خاموش" که در آمریکا و برخی از کشورهای جهان اجرا می شود، روشی محرمانه برای ترور شخصیت های "مافیای بین المللی" است.

 

سیا سال ها است از این روش در کشورهای امریکای لاتین بهره می برد و با ترور شخصیت های سیاسی، اجتماعی و علمی کشورها راه کودتا یا بقای همپیمانان خود را هموار می سازد. در زمان اشغال عراق نیز، رسانه های امریکای لاتین و برخی رسانه های مستقل امریکایی از اعزام آدمکش های السالوادوری به عراق خبر دادند. این مزدور ها برای سیا کار می کنند و در ازای مبلغی مشخص، افراد تعیین شده را ترور می کنند.

در سال های نخستین اشغال عراق، همواره خبرهایی درباره پیدا شدن جسدهایی در کوچه و خیابان منتشر می شد که اغلب آنها دانشمند، استاد دانشگاه، پزشک، نویسنده، خلبان، افسر بازنشسته یا تاجر بودند و مردم تاکید می کردند که خبری از درگیری در آن محل نبوده و حتی صدای شلیک گلوله نیز نشنیده اند. بعدها که حالت جنگی به پایان رسید و دولت عراق تشکیل شد، جای خالی این افراد در مدیریت کشور، نامزدهای انتخابات شوراها یا مجلس و حتی دانشگاه ها و آموزشگاه ها مشهود بود.

 
کد N161875

وبگردی