آفتاب

صرب ها از سیاست روسیه در قبال اوکراین حمایت کردند

صرب ها از سیاست روسیه در قبال اوکراین حمایت کردند

بلگراد- ایرنا- اعضای برخی احزاب مخالف و انجمن های مختلف در صربستان، دوشنبه شب با تجمع مقابل سفارت روسیه در بلگراد از موضع مسکو در قبال مساله اوکراین حمایت کردند.

به گزارش ایرنا، هواداران جنبش ˈدوریˈ، ˈکد صربیˈ و ˈانجمن سیریلیکˈ شب گذشته (دوشنبه شب) با تجمع مقابل سفارت روسیه در بلگراد ازعملیات پیشگیری نظامی روسیه در اوکراین حمایت کردند.

طرفداران سیاست مسکو در قبال مساله اوکراین در بلگراد، با تجمع و سر دادن شعارهایی مانند ˈروسیه و پوتین، صربستان در کنار شما استˈ از این کشور حمایت کردند.

ˈولادان گلیشیچˈ نماینده جنبش ˈدوریˈ که از طرف این جنبش سیاسی برای انتخابات شهردار در بلگراد نامزد شده است در جمع خبرنگاران گفت: تظاهرکنندگان طرفدار اتحادیه اروپا در اوکراین با حمایت ریاست جمهوری آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا کودتای ناتو را اجرا می کنند.

وی همچنین از تمامی ضد فاشیست های صربستانی و وطن پرستان خواست که با جمع شدن در خیابان ها، حمایت خود را از ریاست جمهوری روسیه و دولت این کشور در مبارزه با نازیسم در اوکراین نشان بدهند.

نمایندگان انجمن های مختلف که مقابل سفارت روسیه در بلگراد اجتماع کرده بودند، نامه حمایت از ملت روسیه و رهبران سیاسی مسکو را به مسئولان سفارت ارایه کردند.

همچنین در این ارتباط ˈامیر کوستوریتساˈ کارگردان مشهور صرب در گفت و گویی با خبرنگاران از سیاست پوتین و روسیه در رابطه با مساله اوکراین حمایت کرد.

اروپام**2061**1485 ** 1064
کد N161656

وبگردی