آفتاب

چند تن از راننده های ایرانی از زندان اقلیم کردستان عراق آزاد شدند

چند تن از راننده های ایرانی از زندان اقلیم کردستان عراق آزاد شدند

قصرشیرین - ایرنا - سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه گفت: با پیگیری های به عمل آمده، 12 نفر دیگر از رانندگان ایرانی تانکرهای حامل سوخت ترانزیت از زندان اقلیم کردستان عراق آزاد شدند و به وطن بازگشتند.

ˈسعید محبوبی نژادˈ روز سه شنبه در گفت وگوی تلفنی با خبرنگار ایرنا افزود: حدود دو ماه پیش 31 راننده ایرانی به دلیل ورود غیر قانونی به اقلیم کردستان عراق و سپس تلاش برای خروج، توسط مرزبانان این منطقه دستگیر و زندانی شدند.

وی تصریح کرد: هفته گذشته (هفتم اسفند) پنج راننده ایرانی دیگر که در این منطقه از عراق زندانی بودند با تلاش و پیگیری های سرکنسولگری ایران در سلیمانیه آزاد شدند.

محبوبی نژاد افزود: مسوولان اقلیم کردستان عراق قول مساعد دادند که باقی رانندگان ایرانی (14 راننده) نیز با پشت سر گذاشتن مراحل قانونی و قضایی تا قبل از پایان سال 92 آزاد شوند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه گفت: تردد رانندگان ایرانی تانکرهای حامل سوخت ترانزیت به صورت غیر قانونی به اقلیم کردستان موضوعی است که باید از طریق مراجع ذی صلاح در داخل کشور پیگیری و در خصوص آن تصمیم گیری شود.

به گفته وی، کنسولگری نمی تواند به تنهایی در این خصوص تصمیم گیری کند بلکه نیاز است مسوولان داخلی تدابیر لازم را برای جلوگیری از این گونه ترددها در مرزهای زمینی کشورمان با اقلیم کردستان عراق اتخاذ کنند.

خاورم * 9102 *1446
کد N161607

وبگردی