آفتاب

اشتاین مایر: چشم اندازی برای حل بحران اوکراین نیست

اشتاین مایر: چشم اندازی برای حل بحران اوکراین نیست

تهران- ایرنا- ˈفرانک اشتاین مایرˈ وزیر امور خارجه آلمان بعد از دیدار با ˈسرگئی لاوروفˈ وزیر امور خارجه روسیه گفت: چشم اندازی برای حل بحران اوکراین وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ‍ژنو، اشتاین مایر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: من مذاکرات دشوار، جدی و طولانی با وی داشتم اما اینکه بگویم چشم اندازی برای راه حل بحران اوکراین وجود دارد، نیست.

وی ادامه داد : نمی توانم بگویم در مسیر گفت و گوی روسیه و اوکراین قرار داریم.

اوکراین 46 میلیون نفری از اواخر نوامبر سال گذشته میلادی (آبان/آذر 1392) به دلیل خودداری ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری برکنار شده این کشور از امضای توافقنامه تجاری با اتحادیه اروپا، صحنه ناآرامی های گسترده بوده است.

بحران سیاسی در اوکراین از دوهفته قبل به دنبال تشدید خشونت در اعتراضات مردمی و خروج یانوکوویچ از قدرت وارد مرحله تازه ای شد.

استقرار نیروهای نظامی روسیه در منطقه خودمختار شبه جزیره کریمه اوکراین تحولات این کشور را در مرکز توجهات بین المللی قرار داده است.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست روزگذشته (دوشنبه) خود 48 ساعت به روسیه وقت دادند تا نیروهای مسلح مستقر شده در شبه جزیره کریمه را به پایگاه های نظامی اش باز گرداند.

درهمین حال نیز روسیه به نظامیان اوکراینی مستقر در شبه جزیره کریمه 12 ساعت مهلت داده است تا این شبه جزیره را ترک کنند، درغیر این صورت به آنها حمله خواهد کرد.

اروپام**9157 ** 1064
کد N161545

وبگردی