آفتاب

رهبر زندانی مخالفان دولت ونزوئلا ادامه تظاهرات‌ها را خواستار شد

رهبر زندانی مخالفان دولت ونزوئلا ادامه تظاهرات‌ها را خواستار شد

رهبر زندانی مخالفان دولت ونزوئلا خواستار تظاهرات بیشتر خیابانی علیه رئیس‌جمهوری این کشور شد؛ اقدامی که با تلاش‌های وزیر امور خارجه این کشور آمریکای لاتین برای برگزاری نشست در مجمع عمومی سازمان ملل همزمان شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "لئوپولدو لوپز"، رهبر زندانی مخالفان که در 18 فوریه پس از تلاش برای برگزاری یک جنبش اعتراضی در ونزوئلا دستگیر شد، از مقام‌های ارشد از جمله وزیر کشور خواسته تا به خاطر استفاده از زور علیه معترضان که به کشته شدن 18 تن منجر شد، استعفا کند.

لوپز در پیامی ویدئویی که از یک محل نامشخص ارسال شده بود، گفت: ما باید به این کشمکش صلح آمیز ادامه دهیم. هیچ دلیلی برای دست برداشتن از این مساله وجود ندارد.

رهبران مخالف خواستار یک راهپیمایی دیگر در روز دوشنبه و پس از آن شدند که هزاران تن از معترضان دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور آمریکای لاتین روز یکشنبه در خیابان‌ها دست به راهپیمایی زدند.

وزیر خارجه ونزوئلا که روز گذشته با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در ژنو دیدار کرد، گفت: اعتراضات ونزوئلا مسالمت‌آمیز نیست بلکه نقض خطرناک و فاجعه‌آمیز قوانین است.

سازمان ملل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، بان کی مون ابراز امیدواری کرده که تنش‌ها کاهش یابد و مذاکره میان دولت کاراکاس و مخالفان برگزار شود.

انتهای پیام

کد N161056

وبگردی