آفتاب
عضو کمیسیون عمران مجلس:

حدود 400 هزار واحد مسکونی بیشتر از تعداد خانوارهای کشور وجود دارد

حدود 400 هزار واحد مسکونی بیشتر از تعداد خانوارهای کشور وجود دارد

عضو کمیسیون عمران مجلس و نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه گفت: حدود 400 هزار واحد مسکونی بیشتر از تعداد خانوارهای کشور وجود دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، علیرضا خسروی شب گذشته در جمع مردم روستای لاسجرد سرخه اظهار کرد: نمایندگان مجلس در بخش نظارت و قانون گذاری، نظام مالیاتی کشور را مجاب کردند که در بخش نظارت و پیگیری خانه‌های خالی از سکنه وارد کار شود، طبق سرشماری سال 1390، حدود 21 میلیون و 200 هزار خانوار در کشور ما هستند، در مقابل حدود 21 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی در کشور وجود دارد؛ یعنی چیزی حدود 400 هزار واحد مسکونی بیشتر از تعداد خانوارهای کشور وجود دارد، پس چرا باید افراد و خانواده های زیادی در کشور باشند که هنوز نتوانسته اند صاحب خانه شوند؟

این نماینده مجلس با اشاره به تأکیدات دوباره مقام معظم رهبری در مقوله اقتصاد مقاومتی، گفت: مقام معظم رهبری با بیان مؤلفه‌ها و سیاست‌های مهم اقتصاد مقاومتی، می‌خواهند به ما یادآوری کنند که با هر بادی نلرزیم، شیرهای بنزین و نفت را ببندیم و به نیروی جوان و داخل کشور متکی باشیم.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی به این معنی نیست که کم مصرف کنیم، یا اصلاً مصرف نکنیم، اقتصاد مقاومتی به معنای این است که مصرف بهینه داشته باشیم و برای آن برنامه ریزی داشته باشیم و طوری مصرف کنیم که بتوانیم مشکلات دیگر را نیز حل کنیم.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه تکیه‌گاهمان مردم، نیروهای جوان داخل کشور و تولیدات داخلی باشد، یعنی اینکه محصولاتمان را خودمان قیمت گذاری کنیم و به فروش برسانیم، ما باید به عنوان کشوری که الگو و نمونه هستیم، بخش اقتصاد کشورمان را نیز اصلاح و درست کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین اضافه کرد: استان سمنان با وسعت 100 هزار کیلومتری ، با 60 درصد جمعیت کشور و 8 استان پهناور کشور همسایه است، علاوه بر این دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مختلفی در بخش صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و... است.

خسروی ادامه داد: بزرگترین اشکال در توسعه استان‌ها و شهرستان‌ها در مقایسه با تهران این است، که توسعه در استان‌ها و شهرستان‌ها به مانند لکه یک جوهر بر روی پیراهن سفید است، این نگاه که همه چیز در تهران متمرکز باشد، بزرگترین ضربه و آسیب را وارد می‌کند، سمنان این آمادگی را دارد که بخشی از تراکم و ظرفیت های موجود در تهران را بپذیرد و شرایط بسیار مطلوبی برای انتقال پایتخت به سمنان وجود دارد.

وی همچنین اعلام کرد: نمایندگان مجلس در بخش نظارت و قانون گذاری، نظام مالیاتی کشور را مجاب کردند که در بخش نظارت و پیگیری خانه‌های خالی از سکنه وارد کار شود، طبق سرشماری سال 1390، حدود 21 میلیون و 200 هزار خانوار در کشور ما هستند، در مقابل حدود 21 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی در کشور وجود دارد، چیزی حدود 400 هزار واحد مسکونی بیشتر از تعداد خانوارهای کشور وجود دارد، پس چرا باید افراد و خانواده های زیادی در کشور باشند که هنوز نتوانسته اند صاحب خانه شوند؟

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه تأکید کرد: این مشکل به این خاطر است که یک نفر در کشور صاحب ده‌ها خانه و واحد مسکونی است، اما در مقابل ده‌ها نفر هستند که یک خانه هم ندارند.

خسروی همچنین گفت: در بخش تحقیق و تفحص در حوزه سهام عدالت نیز تعداد 15 نفر از نمایندگان مجلس سوالی را مطرح کردیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه عداوت و کینه دشمنان ما با نظام جمهوری اسلامی تمامی ندارد، افزود: مدعیان دروغین حقوق بشر، امروزه دم از نقض حقوق بشر در ایران می‌زنند، این درحالی است که کینه و دشمنی خود را در تمام دنیا نشان داده‌اند، مسلمانان و شیعیان بی‌گناه را در گوشه و کنار دنیا می کشند.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه تصریح کرد: تا زمانی که ملت غیور و هوشیار ایران اسلامی، پشتیبان ولایت فقیه باشد، و دست از اسلام ناب محمدی(ص)، نظام و رهبری خود برندارد، دشمنان قسم خورده نیز دست از کینه و عداوت خود با ملت ایران بر نمی دارند.

خسروی همچنین در این جلسه از بررسی مشکلات روستای لاسجرد سرخه در بخش بهداشت و درمان، آب رسانی، صنایع و معادن، بهسازی روستاها و... خبر داد.

انتهای پیام

کد N161035

وبگردی