آفتاب
آیت الله مهدوی کنی دراجلاس خبرگان رهبری:/۳/

باید مراقب حفظ حریم‌ها باشیم

باید مراقب حفظ حریم‌ها باشیم

بعضی از آقایان می‌گویند گشت ارشاد را کنار بگذاریم که من با آقای رئیس جمهور گفتم اگر گشت ارشاد را هم به مصلحت نمی‌دانید چرا اعلام می‌کنید این کار نباید صورت گیرد که اگر کسی هم بخواهد امر به معروف و نهی از منکر را به جای آورد بگویند که رئیس جمهور خودگفته است که گشت ارشاد نباید وجود داشته باشد در نتیجه حفظ حدود به وسیله مسئولین از لوازم است.

رییس‌مجلس خبرگان رهبری گفت: باید مراقب باشیم و حریم‌ها را حفظ کنیم که مبادا در این ایام یک روزنامه‌ای بیاید و مطلبی را خلاف اصول بنویسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله مهدوی کنی در پانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به مسائل فرهنگی کشور، آزادی را یکی از نعمتهای بزرگ الهی عنوان کرد که باید حریم آن حفظ شود و افزود: اما معنی آزادی این نیست که ما هر حرفی که می‌خواهیم بزنیم و هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: در مسائل فرهنگی بعضی معتقدند که برای پیشرفت مسائل فرهنگی باید اعلام آزادگی کنیم و حریم‌ها را بشکنیم و کلمه آزادی را اینگونه تفسیر می‌کنند که مردم هر‌چه که می‌خواهند بگویند، اما ما باید مراقب باشیم و حریم‌ها را حفظ کنیم که مبادا در این ایام یک روزنامه‌ای بیاید و مطلبی را خلاف اصول بنویسد.

دبیرکل جامعه روحانیت ادامه داد: بعضی از آقایان می‌گویند گشت ارشاد را کنار بگذاریم که من با آقای رئیس جمهور گفتم اگر گشت ارشاد را هم به مصلحت نمی‌دانید چرا اعلام می‌کنید این کار نباید صورت گیرد که اگر کسی هم بخواهد امر به معروف و نهی از منکر را به جای آورد بگویند که رئیس جمهور خودگفته است که گشت ارشاد نباید وجود داشته باشد در نتیجه حفظ حدود به وسیله مسئولین از لوازم است.

وی همچنین با اشاره به مصادف شدن ایام نوروز با ایام فاطمیه اظهار داشت: خوشبختانه مردم ما همیشه این حریم‌ها را حفظ کرده‌اند و چنانچه آداب ورسوم ایام نوروز که‌‌‌ همان دید و بازدید و صله رحم است را به جای می‌آورند این حریم‌ها را نیز رعایت می‌کنند و هر چیزی به تناسب انجام می‌شود که حریم‌ها شکسته نشود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری همچنین درسخنانی دیگر تصریح کرد: ما معتقدیم بنا به فرموده پیامبر (ص) اگر یک انسانی در دنیا که حتی مسلمان هم نباشد و از ما استغاثه کند و ما به او کمک نکنیم، مسلمان نیستیم.

وی افزود: در افریقای مرکزی مسلمانان را تکه تکه می‌کنند و دست به اقدامات عصر حجری می‌زنند و در سوریه بحرین افغانستان و پاکستان و کشورهای دیگر تروریست‌ها و اشخاص دیگر جنایاتی مرتکب می‌شوند که ما از این کار‌ها اظهار نفرت و برائت می‌کنیم و چنانچه کمکی هم از دستمان بربیاید برای مردمی که با این‌ها مبارزه می‌کنند انجام می‌دهیم و از دولت محترم هم می‌خواهیم که درحد توانشان کمک کنند.

آیت الله مهدوی‌کنی از مردم به خاطر حضور پرشورشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن در جایگاه رئیس‌مجلس خبرگان رهبری تشکر کرد و تصریح کرد: علت حضور پر‌شور مردم نیز‌‌‌ همان احساس خطری بود که مسلمانان در برابر دشمنان دارند.

وی درپایان سخنان خودرا با یادی از مرحوم آیت الله طاهری خرم‌آبادی و نیز قرائت بخشی از وصیت نامه امام (ره) به پایان برد.

کد N160785

وبگردی