آفتاب

وعده اوباما به نتانیاهو در خصوص ایران

وعده اوباما به نتانیاهو در خصوص ایران

رئیس جمهور آمریکا در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی به وی وعده داد که ایالات متحده به ایران اجازه نخواهد داد تا به زعم رئیس کاخ سفید به سلاح اتمی دست پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فاکس نیوز، "باراک اوباما" در دیدار با "بنیامین نتانیاهو" اعلام کرد که آمریکا تعهد دارد که از دستیابی ایران به سلاح اتمی جلوگیری کند.

هنوز جزئیات زیادی از دیدار نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس جمهور آمریکا منتشر نشده اما گویا نتانیاهو در این دیدار بار دیگر نگرانی خود را از ادامه برنامه هسته ای ایران اعلام کرده است.

از دیگر موضوعاتی که در دیدار اوباما و نتانیاهو مطرح شده، مذاکرات سازش بود. رئیس جمهور آمریکا در این دیدار  از نتانیاهو خواسته تا از طرح واشنگتن برای سازش میان اسرائیل و فلسطینی ها حمایت کند.

رئیس جمهور آمریکا از نتانیاهو خواسته تا برای رسیدن به سازش در خاورمیانه، اقدامات خود را افزایش داده و دست به کارهای بزرگ بزند.

اوباما در این خصوص گفت : ما به زمان تعیین شده برای پایان مذاکرات مستقیم میان اسرائیل و فلسطین نزدیک می شویم، لذا باید برخی از تصمیم های دشوار در این خصوص اتخاذ شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این دیدار فلسطینی ها را به عمل نکردن به تعهدات خود متهم کرده و از آنها خواست تا اسرائیل را به عنوان یک کشور یهودی به رسمیت بشناسند.

پیشتر اعلام شده بود که ایران، مذاکرات سازش، بحران سوریه و امنیت مرزهای رژیم صهیونیستی از مهمترین محورهای مورد بحث نتانیاهو و اوباما خواهد بود.

 

کد N160736

وبگردی