آفتاب

بوتفلیقه رسما نامزد انتخابات ریاست جمهوری الجزایر شد

بوتفلیقه رسما نامزد انتخابات ریاست جمهوری الجزایر شد

به رغم اعتراض‌های گسترده مردم الجزایر به نامزدی مجدد عبدالعزیز بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، بوتفلیقه روز دوشنبه رسما در انتخابات نامزد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهور الجزایر روز دوشنبه برای چهارمین بار رسما نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد.

از سوی دیگر، تلویزیون الجزایر تصاویری از بوتفلیقه پخش کرد که وی برای اولین بار از ماه مه 2012 وارد گفتگو شده و در هنگام ارائه مدارک نامزدی خود به مراد مدلسی، رئیس شورای قانون اساسی الجرایر گفت: من اینجا آمده‌ام تا اول به شما سلام کنم و بعد مدارک خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آتی بر اساس قانون اساسی و قانون انتخابات ارائه کنم.

بوتفلیقه در ادامه افزود: من بر اساس ماده 74 قانون اساسی بار دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شوم؛ قانونی که بر اساس آن تعداد نامزدی برای انتخابات نامشخص بوده و محدود نیست.

از سوی دیگر، احمد بن بیتور، نخست‌وزیر اسبق الجزایر کناره‌گیری خود از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آتی و پیوستن به گروه‌های سیاسی که انتخابات را تحریم می‌کنند اعلام کرد.

وی درباره دلیل کناره‌گیری‌اش از انتخابات گفت: اوضاع کنونی نشان می‌دهد انتخابات آتی، انتخاباتی شفاف نخواهد بود.

مخالفان الجزایر پیشتر خواهان تحریم انتخابات ریاست جمهوری آتی در این کشور شده بودند.

انتخابات ریاست جمهوری الجزایر آوریل آتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N160568

وبگردی