آفتاب

حزب‌الله: آشوب منطقه، توطئه آمریکا و اسرائیل برای منحرف کردن افکار از مساله فلسطین است

حزب‌الله: آشوب منطقه، توطئه آمریکا و اسرائیل برای منحرف کردن افکار از مساله فلسطین است

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی و آمریکا تلاش می‌کنند تا در کشورهای عربی آشوب و فتنه‌افکنی کنند تا توجه این کشورها را از مساله فلسطین و از صهیونیسم به عنوان کانون تنش و خطرها در کشورهای عربی منحرف سازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله در دیدار با هیاتی از کمیسیون امور خارجه در پارلمان اردن اظهار تاسف کرد که بسیاری طرف‌ها خطرهای ناشی از رژیم صهیونیستی را فراموش کرده‌اند و به منافع داخلی بی‌ارزش خود توجه دارند و به اختلافاتی می‌پردازند که تنها به نفع رژیم صهیونیستی است.

نعیم قاسم از پارلمان اردن به دلیل درخواست آن جهت اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از امان استقبال و اظهار کرد: کمیسیون امور خارجه در پارلمان اردن و طرف‌های حامی آن با هرگونه عادی‌سازی روابط با اسرائیل مخالف هستند و طرح کشور جایگزین را نمی‌پذیرند.

وی نسبت به خطرات طرح جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا جهت حل و فصل مساله فلسطین هشدار داده و عنوان داشت: بر اساس این طرح مردم فلسطین در اردوگاه ‌آوارگان محاصره می‌شوند و کری از طریق این طرح به دنبال تشکیل کشور جایگزین برای فلسطینی‌ها در اردن است.

این مقام حزب‌الله از تمام فلسطینی‌های آگاه و حامیان مقاومت خواست تا با یکدیگر نشستی برگزار کنند تا بر حق بازگشت و آزادی‌سازی فلسطین تاکید و مخالفت خود را با تشکیل کشور جایگزین اعلام کنند.

در همین حال، "ناهض حتر"، یکی از اعضای این هیات‌ اردنی خاطرنشان کرد که هدف اصلی از سفر این هیات به لبنان این بود که این هیات حمایت خود را از محور مقاومت و مخالفت خود را با طرح کری اعلام کند.

حتر افزود: طرح وزیر خارجه آمریکا با هدف از بین بردن مساله فلسطین است تا مردم فلسطین از حقوق قانونی خود محروم شوند.

انتهای پیام

کد N160567

وبگردی