آفتاب
دوازدهمین جشنواره امام رضا(ع)

عضویت 26 دستگاه در شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت

عضویت 26 دستگاه در شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت

رئیس شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه کرامت از عضویت 26 دستگاه در این شورا خبر داد و گفت: حضور بالنده مردم در جشن‌های دهه کرامت،‌ نشاط و شادی را در کشور به ارمغان می‌آورد.

رئیس شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه کرامت از عضویت 26 دستگاه در این شورا خبر داد و گفت: حضور بالنده مردم در جشن‌های دهه کرامت،‌ نشاط و شادی را در کشور به ارمغان می‌آورد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با حجت‌الاسلام حمیدرضا سلیمانی رئیس شورا، اعضای شورا و سیدجواد جعفری دبیر جشنواره برگزار شد.

راه‌اندازی دبیرخانه کارگروه محتوایی بزرگداشت دهه کرامت

حجت‌الاسلام حیمدرضا سلیمانی در ابتدا با اشاره به توسعه جشن‌های دهه کرامت در سراسر کشور گفت: خوشبختانه این موج مردمی آغاز شده است و در تمامی شهرها روز به روز شتاب بیشتری می‌گیرد که می‌توان به آن افتخار کرد و نباید اجازه داد دچار ایستایی و سکون شود.

مشاور وزیر ارشاد از راه‌اندازی دبیرخانه کارگروه محتوایی بزرگداشت دهه کرامت در آستان مقدس حضرت معصومه(س) خبر داد و اظهار امیدواری کرد آثار فاخری در این دبیرخانه تولید شود که ترجمه آن‌ها بتواند نیازهای برون مرزی را تأمین کند.

وی افزود: انتظار داریم این دبیرخانه با تولید محصولات فاخر، خوراک نهادها و سازمان‌ها را فراهم کند. این امر مستلزم پیمان هشت دستگاه آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آستان مقدس احمد بن موسی(ع)، حوزه علمیه قم، دفتر تبلیغات اسلامی، دبیرخانه ستاد عالی کانون‌های مساجد، مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان تبلیغات و بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) است.

مراسم بزرگداشت امام رضا(ع) در ترکمنستان برگزار می‌شود

سیدجواد جعفری در ادامه این جلسه ضمن قدردانی از آستان‌های مقدس علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و فاطمه معصومه(س) گفت: خوشبختانه مجموعه برنامه‌های برگزار شده در دهه کرامت با شور و اشتیاق ویژه‌ای همراه است. این موضوع در خارج کشور نیز صدق می‌کند و به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با همکاری دولت ترکمنستان، چند سالی است مراسم بزرگداشت امام رضا(ع) در این کشور(اقامتگاه ثامن‌الحجج در مرو) برگزار می‌شود و ان‌شاءالله امسال نیز پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) سپس به بیان شش راهبرد اصلی در شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت پرداخت و جریان‌سازی در جشن‌های دهه، نمادسازی معارف رضوی و توسعه و تعمیم جشن‌های دهه کرامت را از جمله این راهبردها دانست.

ترویج معارف اهل بیت(ع) در بستر جشن و شادی

در ادامه این جلسه برخی حاضران به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. نمیانده ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: همزمان با فرا رسیدن دهه کرامت، در حرم مطهر حضرت معصومه و طی یک آیین ویژه با مراجع تقلید دیدار خواهیم کرد.

نماینده سازمان تبیلغات اسلامی یکی از محاسن بنیاد امام رضا(ع) را گرفتار نشدن در بروکراسی‌های معمول دانست و گفت: در کشور 120 بنیاد داریم که از دولت اعتبار می‌گیرند، اما هیچ‌یک مانند بنیاد امام رضا(ع) اثرگذار نیستند،‌ انصافاً کتاب‌ها و پژوهش‌های این بنیاد جهت‌گیری درستی دارد.

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی درباره جذب مخاطبان جشنواره پیشنهاد کرد جشنواره امام رضا(ع) به جای موضوع‌محوری که روزمرگی و تکرار را در پی خواهد داشت، «مسئله‌محور» عمل کند. وی همچنین به تأثیرات شادی و شادزیستن در جامعه اشاره کرد و افزود: شادی می‌تواند سنگ بنای خوبی در ترویج معارف اهل بیت(ع) باشد.

نماینده دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز گفت: یکی از کارهایی که دفتر تبلیغات انجام می‌دهد، برگزاری جشنواره اشراق است که می‌توانیم در دوره بعدی این جشنواره، یک عنوان را به جشن‌های رضوی اختصاص بدهیم.

نماینده سازمان صدا و سیما، ضمن اعلام آمادگی این سازمان در شهر‌های شیراز، ‌قم و مشهد مقدس گفت: صدا و سیما با تمام ظرفیت در خدمت بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) خواهد بود تا دهه کرامت به شکل مناسب پوشش داده شود.

نماینده وزارت کشور نیز از آمادگی انجمن‌های صنفی در وزارت کشور برای برپایی جشن‌های دهه کرامت خبر داد.

بر اساس این گزارش، دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعده (موسوم به دهه کرامت) برابر با پنجم تا پانزدهم شهریور ۱۳۹۳ در تمام استان‌های ایران و 75 کشور جهان برگزار می‌شود.

دبیرخانه شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت در محل دبیرخانه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور مستقر است و علاوه بر آن، 25 دستگاه دیگر عضو این شورا هستند که عبارتند از: آستان قدس رضوی،‌ آستان مقدس حضرت معصومه، آستان مقدس حضرت شاهچراغ، مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه قم، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، سازمان اوقاف و امور خیریه،‌ سازمان تبلیغات اسلامی،‌ شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، وزارت ورزش و جوانان،‌ جامعه انجمن‌های اسلامی بازار و اصناف، سازمان صدا و سیما، مرکز امور زنان خانواده ریاست‌جمهوری، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،‌ وزارت کشور، مرکز رسیدگی به امور مساجد، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سازمان بسیج مستضعفین، سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری، سازمان بهزیستی کشور و وزارت آموزش و پرورش.

علاقه‌مندان برای شرکت در بخش‌های مختلف جشنواره امام رضا(ع) می‌توانند به سایت شمس توس به نشانی www.shamstoos.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

کد N160459

وبگردی