آفتاب

کامرون: اوضاع اوکراین بسیار نگران‌کننده است

کامرون: اوضاع اوکراین بسیار نگران‌کننده است

نخست‌وزیر انگلیس ضمن ابراز نگرانی درباره اوضاع اوکراین، گفت: نقض حاکمیت اوکراین برای روسیه عواقب و هزینه‌هایی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری داشجویان ایران (ایسنا)، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس گفت: من ریاست جلسه را در شواری امنیت ملی برعهده داشتم، زیرا اوضاع اوکراین مایه نگرانی شدید است. این موضوع همچنین مایه نگرانی همه در کشور ما محسوب می شود زیرا ما خواهان ثبات و تبعیت از قانون هستیم.

وی ادامه داد: پیام شفافی که از طرف همه جهان برای مردم اوکراین فرستاده شده است این است که ما می خواهیم به شما اجازه دهیم که برای آینده خود تصمیم گیری کنید. به همین ترتیب پیامی شفاف برای دولت روسیه فرستاده شده است که از این روش دست بردارید؛ وگرنه نقض حاکمیت کشوری دیگر هزینه ها و عواقبی به دنبال خواهد داشت. نیاز است تا همه جهان برای رساندن این پیام همکاری کنند.

کامرون اظهار کرد: بسیار مهم است که سازمان ملل در رساندن این پیام پیش‌قدم شود و این دلیل گفت‌وگوی من با بان کی مون دبیر کل، سازمان ملل بود. ما باید تمام تلاش خود را برای ایجاد شرایط مذاکره بین دولت های روسیه و اوکراین درباره آینده آنها انجام دهیم.

وی افزود: ما خواهان کاهش تنش هستیم. ما خواهان ادامه روشی که دولت روسیه در پیش گرفته نیستیم زیرا این روش حاکمیت و تمامیت ارضی کشوری دیگر را نقض می کند. ما برای رسیدن به این هدف فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک را مد نظر خواهیم داشت. این پیامی شفاف است که نیاز است جهان به دولت روسیه بفرستد.

انتهای پیام

کد N160348

وبگردی