آفتاب

نماینده آمریکا درسازمان ملل : روسیه به تمامیت ارضی اوکراین تجاوز کرده است

نماینده آمریکا درسازمان ملل : روسیه به تمامیت ارضی اوکراین تجاوز کرده است

سازمان ملل، ایرنا - نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل با انتقاد شدید از تصمیم دولت مسکو برای اعزام نیروهای نظامی اش به اوکراین، روسیه را متهم به تجاوز به تمامیت اراضی اوکراین کرد.

به گزارش ایرنا سمانتا پاور عصر دوشنبه به وقت محلی در نشست اضطراری شورای امنیت که به بررسی بحران اوکراین اختصاص داشت، اظهارات مقام های روسیه مبنی بر این که نیروهای این کشور برای حفاظت از جان مردم اوکراین به منطقه کریمه اعزام شده اند، ادعایی بی اساس خواند.

وی با انتقاد شدید از اظهارات همتای روسی خود در نشست امروز شورای امنیت، گفت سخنان ویتالی چورگین نماینده روسیه در سازمان ملل بی پایه و اساس است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل افزود : اما حضور نظامی روسیه در اوکراین یک حقیقت مستند است ، تصرف همه تاسیسات نظامی و سوق الجیشی اوکراین توسط سربازان روسی و پرواز جنگنده های این کشور بر فراز خاک اوکراین واقعیت دارد.

نماینده آمریکا با اشاره به این که دوران تجاوز و لشکر کشی به خاک کشورهای دیگر با فروپاشی اتحاد جماهیر شوری به پایان رسیده است، حمایت قاطع واشنگتن از دولت اوکراین را اعلام کرد و از روسیه خواست تا هرچه سریع تر نیروهای خود را از این کشور خارج کرده و مسائل و مشکلات خود را از طریق مذاکره با مقام های اوکراین حل و فصل نمایند.

نشست امروزی شورای امنیت در خصوص بحران اوکراین با لفاظی شدید نمایندگان آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه نماینده روسیه در سازمان ملل و سایر مقام های روسی شروع شد و همچنان که انتظار می رفت، این نشست بدون نتیجه پایان یافت.

اروپام 1908
کد N160329

وبگردی