آفتاب

نظارت پوتین بر رزمایش بزرگ نیروهای نظامی روسیه در غرب این کشور

نظارت پوتین بر رزمایش بزرگ نیروهای نظامی روسیه در غرب این کشور

مسکو - ایرنا- خبرگزاری ایتارتاس روز دوشنبه اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه امروز شخصا بر کیفیت یک رزمایش نظامی در محدوده میدان نظامی کریلوفسکی در لنینگراد در چارچوب بازرسی سرزده از آمادگی رزمی نیروهای نظامی و تسلیحاتی منطقه نظامی غربی و مرکزی این کشور بازدید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، پوتین را در این برنامه سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه و ایوان بوالتسوف رییس بخش آموزش نظامی نیروهای مسلح این کشور همراهی کردند.

گزارش حاکی است: بازرسی سرزده از نیروهای نظامی منطقه نظامی غربی و مرکزی روسیه که در 26 فوریه آغاز شده است، اواخر وقت امروز به پایان می رسد.

بر پایه این گزارش، حدود 150 هزار پرسنل نظامی،90 هواپیما، 120 فروند بالگرد، 880 تانک و 80 فروند کشتی در رزمایش منطقه غرب روسیه شرکت کردند.

در گزارش ایتارتاس اضافه شده است: بیش از 1800 نیروی نظامی، 30 تانک، حدود 20 وسیله نقلیه جنگی نیروهای هوا-فضا ، پنج هواپیما و 80 فروند بالگرد در رزمایش امروز در میدان نظامی کریلوفسکی شرکت کردند.

در بخش پایانی رزمایش بزرگ 150 هزار نفری نیروهای نظامی منطقه نظامی غرب و مرکزی روسیه در میدان کریاوفسکی پنج سناریوی متشکل از اجرای عملیات جنگی و نابودی یک دشمن فرضی ، فرود هدایت شده چتربازان با چتر نجات و فرود نیروهای هوا-فضای تاکتیکی برای جداسازی یک منطقه از عملیات نظامی و خنثی سازی یک واحد توپخانه و یک گردان تامین لجستیک تمرین شد.

رزمایش بزرگ نظامی روسیه در مرزهای غربی این کشور به دنبال تشدید مناقشه مسکو و غرب بر سر تحولات اوکراین آغاز شد و در این راستا ناوگان دریای بالتیک روسیه نیز یک رزمایش برگزار کرد.

اروپام/518** 1917
کد N160295

وبگردی