آفتاب

سکوت معناداردولت آلمان در برابرادعای نیویورک تایمز دررابطه با اظهارات مرکل

سکوت معناداردولت آلمان در برابرادعای نیویورک تایمز دررابطه با اظهارات مرکل

برلین - ایرنا - دفتر صدراعظمی آلمان با سکوتی معنا دار ادعاهای مطرح شده در روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز درمورد بکار بردن عبارات تند علیه ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه از سوی آنگلا مرکل در تماس تلفنی با اوباما را تکذیب یا تایید نکرد.

به گزارش ایرنا، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز دوشنبه درخبری با اشاره به تماس تلفنی آنگلا مرکل و باراک اوباما درمورد بحران اوکراین و همچنین اقدام نظامی روسیه در شبه جزیره جریمه،مدعی شد که آنگلا مرکل در سخنان خود درمورد اقدام نظامی روسیه در شبه جزیره کریمه،علیه ولادیمیر پوتین از کلمات توهین آمیز استفاده کرده است.

به موجب خبر این نشریه آمریکایی،مرکل در این تماس تلفنی گفته است:ˈ گویا پوتین در یک دنیای دیگری زندگی می کند و دست به اقدامات غیرعقلانی زده استˈ.

در همین رابطه دفتر صدر اعظم آلمان درپاسخ به سوال های مکرر رسانه های آلمانی مبنی بر درستی و یا نادرستی ادعای نیویورک تایمز درمورد سخنان مرکل،از اظهار نظرخودداری کرده است.

این درحالی است که اشتفن زایبرت صبح دوشنبه با اعلام اینکه محتوای تماس تلفنی روز گذشته مرکل و اوباما محرمانه بوده است،از بیان جزییات این مکالمه خودداری کرد.

خبرگزاری آلمان در همین راستا درخبری از نشست اضطراری وزیران خارجه اروپایی در بروکسل با موضوع اوکراین،از واکنش تند اروپا به اقدام روسیه خبر داده و نوشت: در این نشست پیش نویس طرحی برای تصویب در ساعات پایانی امشب آماده شده که بر دو محور اصلی استوار خواهد بود.

به گزارش این خبرگزاری به نقل از دیپلمات های اروپایی،وزیران خارجه اتحادیه اروپایی در صورت تصویب پیش نویس این طرح،در بیانیه پایانی خود اقدام نظامی روسیه در شبه جزیره کریمه را بشدت محکوم خواهند کرد و در گام دوم نیز تحریم تسلیحاتی علیه روسیه درصورت تجدید نظر نکردن مسکو در مواضع خود درمورد اوکراین را در دستور کار قرار می دهند.

اروپام** 2051** 1701 ** 1917
کد N160190

وبگردی