آفتاب
معاون وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

از محل نگهداری مرزبانان ربوده شده ایرانی خبر داریم/ اقداماتی برای آزادی 5 مرزبان در حال انجام است

از محل نگهداری مرزبانان ربوده شده ایرانی خبر داریم/ اقداماتی برای آزادی 5 مرزبان در حال انجام است

معاون سیاسی وزیر کشور با اعلام این که از محل نگهداری مرزبانان ربوده شده ایران تا حدودی خبر داریم گفت: ما تنها دولت پاکستان را در این باره به رسمیت می شناسیم و کاری به گروهک تروریستی نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم میرولد معاون سیاسی وزیر کشور در حاشیه ختم برادر حجت الاسلام پورفاطمی نماینده مردم تنگستان و دشتی درباره آزادی 4 مرزبان ایرانی ربوده شده توسط گروهک جیش العدل گفت: در این مساله برای ما حفظ جان این 5 نفر بسیار مهم و اساسی است، کار باید به نحوی پیش رود که جان این 5 عزیز تهدید نشود.

وی افزود: وزارت خارجه کار دیپلماسی را انجام می دهد ما هم با سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در ارتباطیم و سفیرمان وظایفی را که بر عهده گرفته را انجام می دهد.

میرولد ادامه داد: پاکستان نیز از آنچه اتفاق افتاده است ابراز تاسف نموده و ما هم در آنها حسن نیت دیدیم از این رو آنها نیز قول دادند برای آزادی 5 مرزبان کمک کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به این گفته می شود قرار است هیاتی از ایران برای بررسی این مساله عازم پاکستان شود گفت: یک هیاتی هفته گذشته به کویته اعزام شدند و کمیته مرزی مشترک را تشکیل دادند و در جریان این سفر صحبتهایی را مطرح کردند.

وی خاطر نشان کرد: با تمام این تمهیدات اقدامات برای آزادی این 5 مرزبان در حال انجام است و این در حالی است که  هر 5 نفر گروگانهای ایرانی در سلامت کامل به سر می برند و ما می دانیم جای آنها کجاست.

میر ولد یادآور شد: در این ماجرا ما تنها دولت پاکستان را به رسمیت می شناسیم و کار به گروهک تروریستی نداریم، 5 مرزبان ما به پاکستان برده شده است و پاکستانیها نیز از آنچه اتفاق افتاده ابراز تاسف و ناراحتی کرده اند.

 

 

کد N159986

وبگردی