آفتاب

دولت مقدونیه به شرکت ها برای کسب مجوز تولیدات حلال کمک مالی می کند

دولت مقدونیه به شرکت ها برای کسب مجوز تولیدات حلال کمک مالی می کند

بلگراد-ایرنا- دولت مقدونیه با کمک حدود 50 هزار یورو برای مجوز تولیدات حلال به ده شرکت داخلی کمک مالی می کند که این امر موجب تشویق شرکت ها برای گسترش تولیدات و صادرات شده است.

به گزارش ایرنا از منابع خبری،دولت مقدونیه با انتشار بیانیه ای که در رسانه های خبری چاپ شد از شرکت های این کشور دعوت کرد تا درخواست های خود را برای کسب مجوز تولیدات حلال تا پایان ماه آپریل امسال برای دریافت کمک مالی به دولت ارسال کنند.

بنا به گزارش رسانه های خبری چاپ اسکوپیه، انتظار می رود که ابتکار دولت مقدونیه برای کمک مالی به شرکت های این کشور برای اخذ مجوز تولیدات حلال رقابت بین شرکت های مقدونیه جهت حضور در بازارهای خارجی را افزایش می دهد.

در بیست سال اخیر 11 شرکت مقدونیه ای مجوز تولیدات حلال را برای فعالیت های تجاری تامین کرده اند و اکنون 4 شرکت دیگر نیز مدارک های لازم را برای دریافت مجوز تولیدات حلال به نهادهای ذیربط ارائه داده اند.

گواهی تولیدات حلال در صنایع مواد غذایی و همچنین داروسازی، جهانگردی، هتل داری، لوازم آرایشی و تولیدات بسته بندی اجرا می شود.

بنا به آماری های موجود، ارزش کنونی تولیدات حلال در بازار کشورهای مختلف در سراسر جهان بیش از 500 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

همچنین گفته شده است که 12 درصد از گردش مواد غذایی و دیگر محصولات در سطح تجارت جهانی را تولیدات با گواهی حلال تشکیل می دهند.

اروپام**2061**1547
کد N159816

وبگردی