آفتاب

چین ازاقدام برای بهبود وضعیت اقتصادی مناطق اقلیت نشین این کشور خبرداد

چین ازاقدام برای بهبود وضعیت اقتصادی مناطق اقلیت نشین این کشور خبرداد

تهران- ایرنا - یک مقام ارشد حزب کمونیست چین دوشنبه از تلاش برای بهبود وضعیت اقتصادی مناطق اقلیت نشین این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، ˈیو ژنگ شینگˈ چهارمین فرد ارشد حزب حاکم چین که ریاست یک نهاد مشاوره ای تشریفاتی را در پارلمان چین عهده دار است، گفت: تحقیقات و مطالعاتی در مورد شیوه های بهبود توزیع صنایع در مناطقی که اقلیت های قومی درآنجا ساکنند و نیز پیشبرد هرچه سریع تر تحولات و افزایش اتحاد و هماهنگی در این مناطق صورت خواهد گرفت.

اظهارات این مقام ارشد چین درحالی ایراد شده است که این کشور به تازگی یک حمله تروریستی مهلک را که توسط گروهی افراد چاقو بدست در یک ایستگاه قطار در جنوب غرب این کشور صورت گرفت، پشت سرنهاده که گفته می شود توسط جدایی طلبان غرب این کشور صورت گرفته است.

در حمله افراد نقابدار و سیاهپوش به ایستگاه قطار شهر ˈکونمینگˈ مرکز استان ˈیون ننˈ چین 28 تن کشته و 113 نفر مجروح شدند.

براساس این گزارش ، همچنین خشونت ها در منطقه ˈشین جیانگˈ در منتهی الیه غرب چین که بیشتر جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهد، از اواخر ماه آوریل (فروردین) تاکنون منجربه کشته شدن بیش از یکصد تن از جمله چندین نفر از افراد پلیس شده است.

منطقه ˈشین جیانگˈ که مسلمانان ایغور ساکن آن بوده و از نظر سوق الجیشی در مرزهای آسیای مرکز واقع شده است، سالهاست که شاهد درگیری های خشونت آمیزی است که دولت چین عاملین آن را جدایی طلبانی می داند که درصدد تشکیل یک دولت مستقل در ترکستان شرقی هستند.

آساق 1450**1392
کد N159353

وبگردی