آفتاب

تهدید غرب و پاسخ روسیه با آغاز رزمایش در دریای بالتیک

تهدید غرب و پاسخ روسیه با آغاز رزمایش در دریای بالتیک

مسکو- ایرنا- همزمان با تهدید نظامی کشورهای غربی به رهبری آمریکا علیه مسکو بر سر تشدید تنش میان دو طرف برسر اوکراین، ولادیمیر ماتویوف رییس روابط عمومی منطقه نظامی غرب روسیه از برگزاری رزمایش ناوگان دریای بالتیک این کشور در راستای کسب آمادگی نظامی و بازرسی سرزده ناوگان دریایی خبر داد.

به گزارش ایرنا، ماتویوف روزدوشنبه به ایتارتاس گفت: بیش از سه هزار و 500 نفر از نیروهای ناوگان بالتیک روسیه در رزمایش تاکتیکی نیروهای گارد ساحلی در یکی از سایت های آموزشی منطقه کالینینگراد در ساحل دریای بالتیک روسیه درچارچوب بازرسی سرزده از آمادگی رزمی نیروهای نظامی و تسلیحاتی منطقه نظامی مرکزی و غربی شرکت می کنند.

مقام نظامی روس بدون اشاره به زمان برگزاری این رزمایش افزود : بیش از450 واحد سخت افزارهای نظامی متشکل از حامل های زرهی پرسنلی BMP-2، تانک T-72 ، توپخانه های نصب آسان و خودکار و امکانات ارتباطی در این رزمایش بزرگ به کار گرفته می شود.

وی اضافه کرد: در یک مرحله از رزمایش نیروهای گارد ساحلی که کیلومترها از محل های دایمی استقرار خود پیاده روی کرده اند، در تمرین های مربوط به عملیات دفاعی و تهاجمی ویژه بهبود مهارت های خود در زمینه بکارگیری تسلیحات و سخت افزارهای متعارف، مانور در یک میدان جنگ و ساخت استحکامات شرکت کردند.

مقام نظامی روس ادامه داد: سربازان شرکت کننده در طول برگزاری این رزمایش تاکتیکی با هنجارهای اعلام شده در تیراندازی و آموزش های تاکتیکی ، مهندسی و ویژه در شرایط دارای شباهت حداکثری با یک میدان نبرد واقعی هماهنگ می شوند.

وی تشریح کرد : ویژگی خاص این رزمایش این است که نظامیان هنگ موتوری، عملیات دفاعی و تهاجمی در شرایط محاصره الکترونیکی و رادیویی اجرا شده توسط دشمن فرضی و زیر آتش توپخانه و هوایی را تمرین کردند.

ماتویوف گفت: در مرحله نهایی این رزمایش، شرکت کنندگان، تیراندازی با انواع سلاح گرم و نارنجک انداز به اهداف متشکل از وسایل نقلیه و نیروهای انسانی زنده را تمرین می کنند.

این رزمایش در حالی در حال برگزاری است که دریاسالار ویکتور چیرکوف، فرمانده نیروی دریایی روسیه پیش از این اعلام کرده بود کشورش تا پنج سال آینده، ناوگان دریای بالتیک خود را به 10 فروند رزمناو، زیر دریایی و کشتی های پشتیبانی مجهز می کند.

چیرکوف گفته بود که تجهیزات جدید برای حفظ توان روسیه در آب های دریای بالتیک و با هدف بهینه سازی ناوگان دریایی صورت می گیرد.

منطقه کالینینگراد در دریای بالتیک جزو خاک روسیه محسوب می شود که در همسایگی کشور لیتوانی از متحدین ناتو و اتحادیه اروپا قرار دارد، از این رو روسیه در تلاش است تا با افزایش توان نظامی خود در این منطقه، در برابر تهدیدات ناتو و کشورهای غربی مقابله کند.

اروپام/518 ** 1064
کد N159130

وبگردی