آفتاب
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با سفیر اتریش:

حضور گروه های تروریستی در منطقه عامل ناامنی شده است

حضور گروه های تروریستی در منطقه عامل ناامنی شده است

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حضور گروه های تروریستی در منطقه عامل ناامنی شده است، گفت: کشتار زنان و کودکان بیگناه توسط گروه های افراطی و تروریست از نظر جامعه مسلمانان قابل قبول نیست.

به گزارش ایرنا از اداره روابط پارلمانی و گروه دوستی مجلس شورای اسلامی، آقای «فردریش اشتیفت» سفیر اتریش در تهران صبح امروز (دوشنبه) با آقای «حسن کامران» رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اتریش دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار گفت: اینگونه اقدامات در خدمت منافع کشورهای قدرتمند و صهیونیست ها است.

کامران در این دیدار با تاکید بر اهمیت رشد و توسعه ارتباطات میان جمهوری اسلامی ایران و اتریش در عرصه های مختلف، گفت: قابلیت های فراوانی در دو کشور وجود دارد که باید از آنها برای رشد و توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه روابط پارلمانی فیمابین استفاده کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشینه گفت و گوهای بین ادیان الهی اسلام و مسیحیت میان اندیشمندان دو کشور، افزود: برگزاری جلسات منظم میان اندیشمندان اسلامی و مسیحی می تواند به تقویت و تحکیم صلح در منطقه و نزدیکی ملت ها کمک کند.

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اتریش در پایان خواستار تشکیل کرسی زبان فارسی در دانشگاه های اتریش شد.

در ادامه این دیدار آقای «فردریش اشتیفت» سفیر اتریش در تهران با اشاره به انتخابات پارلمانی اخیر در اتریش، گفت: تمایل فراوانی در دولت و پارلمان اتریش برای گسترش ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

وی در پایان ضمن اشاره به سابقه صد و سی ساله روابط دیپلماتیک میان اتریش و ایران افزود: همواره ارتباطات دیرینه ای میان صاحبان علم و اندیشه در دو کشور وجود داشته که پشتوانه مهمی برای مراودات دو طرف است.

سیام(1)**9132**1535
کد N159011

وبگردی