آفتاب

نماینده رشت: همه مصوبات ورزش در دولت قبلی باید اجرایی شود

نماینده رشت: همه مصوبات ورزش در دولت قبلی باید اجرایی شود

نماینده مردم رشت گفت: تمامی پروژه‌های ورزشی که در دولت قبلی و در سفرهای استانی مصوب شده است باید در دولت جدید پیگیری و اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان به نقل از اداره ورزش و جوانان استان گیلان، مهندس غلامعلی جعفرزاده در جلسه هیات های ورزشی شهرستان رشت که مدیرکل ورزش و جوانان نیز حضور داشت، اجرای تعهدات دولت احمدی نژاد را از الزامات عملکردی دولت جدید عنوان کرد و گفت: اینکه عده ای فکر کنند دولت جدید نباید به مصوبات دولت‌های قبلی بپردازد، یک نگرش غیرمنطقی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت بودجه ورزش کشور برغم افزایش 20 درصدی آن بعلت تأخیر در انتخاب وزیر جدید بسیار ناکافی، افزود: هنر مدیران اجرایی در این است که علاوه بر اعتبارات تخصصی سالانه، با ارائه دیدگاههای کارشناسی اعتبارات ویژه را از مسیرهای مختلف برای استان به ارمغان بیاورند.

وی ضعف در انجام کارهای فنی و کارشناسی در ارائه اطلاعات به روز و کارآمد را بر عملکرد نمایندگان مردم اثرگذار دانست و گفت: ارائه اطلاعات دقیق و کارشناسی شده ما را در دفاع از روند بودجه ریزی کمک شایانی خواهد کرد.

جعفرزاده با بیان اینکه بودجه استان در سال جاری 700 میلیارد تومان است، از روند عادی و بدیهی تخصیص این بودجه سخن گفت و یادآور شد: هر مدیری که بر مسند اداره استان و یا نمایندگی مردم در مجلس حضور می یابد، این بودجه سالانه تخصیص خواهد یافت .

وی از نصب بنرهای تبلیغاتی برای مدیران و نمایندگان مردم با نیت قدردانی از اخذ اعتبارات استانی را توهین به شعور مردم ارزیابی کرد و افزود: هنر استاندار و نمایندگان مجلس باید در این باشد که خارج از اعتبارات مصوب استانی منابع مالی جدیدی را اخذ کنند.

وی تخصیص اعتبارات استانی و بعضا حقوق و مزایای کارکنان برای حمایت از باشگاههای ورزشی را یک کار نکوهیده ذکر کرد و افزود: اگر ما توانستیم برای حمایت از باشگاههایی مثل داماش و ملوان و سپیدرود اعتبارات خاص و حمایت کننده هایی ویژه جذب کنیم، در مدیریت خود موفق عمل کرده ایم .

وی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به مسائل جوانان را ورای مباحث ورزش، بحث اشتغال و ازدواج بیان کرد و گفت: مدیرکل ورزش و جوانان باید در راستای توسعه متوازن استان موضوعات مبتلابه جوانان را کارشناسی و راهکارهای اصولی ارائه کند.

مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز در سخنانی عمده دغدغه اش را به عدم تناسب در توزیع اعتبارات عمرانی و ورزش استان معطوف داشت و گفت: در حالیکه شهرستان رشت با نیمی از ورزشکاران سازمان یافته و بیشترین مدال آوری استان فعالیت خوبی در عرصه ورزش دارد، با این وجود از جهت زیرساخت‌های ورزش و اعتبارات در آخرین رتبه استانی قرار دارد.

وی این عدم تناسب را به موضوعات و ارتباطات پشت پرده در سالهای گذشته مربوط دانست و گفت: از نمایندگان مجلس انتظار داریم از این تضییع حقوق شهرستانی جلوگیری بعمل آورند.

رهنما، احداث برخی اماکن ورزشی در شهرستانها را بواقع نهضت سوله سازی قلمداد کرد و گفت: باید تدابیری اتخاذ شود تا اجرای هر پروژه ای متناسب با پتانسیل ورزش شهرستانها و رشته های ورزشی آن باشد.

در این جلسه تعدادی از هیاتهای ورزشی نیز به بیان تنگناهای حوزه فعالیتی خود پرداختند که عمدتاً کمبود بودجه ورزش، فقدان سالن‌های اختصاصی در اولویت مباحث قرار داشت.

خلیلی فر رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رشت با ابراز نگرانی از وضعیت ورزش مرکز استان و اینکه سرانه فضاهای ورزشی آن کمتر از نیم است، عدم تناسب آن با تعداد بیمه شده های ورزش را یادآور شد و افزود: رشت با 63 هزار ورزشکار بیمه شده، 50 درصد کل بیمه ورزش استان را دارا است.

وی حضور 37 تیم در لیگ های کشوری و 260 باشگاه فعال را تأییدی دوباره بر کم توجهی به مرکز استان از جهت تخصیص اعتبارات ورزشی و عمرانی اعلام کرد.

خلیلی فر کسب رتبه آخر شهرستان رشت را از جهت فضاهای ورزشی را ظلمی مضاعف به مرکز استان دانست و گفت: از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم با تدابیری ویژه این عقب ماندگی را جبران کنند.

انتهای پیام

کد N159008

وبگردی