آفتاب

غریب رضا: سلیمان خاطر آغازگر تقابل رودرو در برابر رژیم صهیونیستی بود

غریب رضا: سلیمان خاطر آغازگر تقابل رودرو در برابر رژیم صهیونیستی بود

تهران - ایرنا - مدیرموسسه گفت و گوی دینی وحدت گفت: حرکت سلیمان خاطر آغازکننده تقابل رودررو در برابر رژیم صهیونیستی بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «غریب رضا» روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت شهید سلیمان محمدخاطر به عنوان یکی از شهدای شاخص جهان اسلام در دانشکده الهیات دانشگاه تهران، گفت: هشت سال بعد از حرکت سلیمان خاطر، یک مصری به نام «ایمن حسن» 26 اسرائیلی را به درک واصل کرد و 15 سال به زندان افتاد که بعد از آزادی گفت: الگوی من سلیمان خاطر بود.

وی در ارتباط با این موضوع که سلیمان خاطر را به جنون متهم می کنند، گفت: وقتی انبیای الهی را به جنون متهم می کنند طبیعی است که یک مبارز توسط دشمنانش به جنون متهم شود.

غریب رضا افزود: رژیم صهیونیستی در سال 1370 یک مدرسه را بمباران کرد که در آن زمان سلیمان خاطر 9 سال بیشتر نداشت و با مشاهده کشتاری که در آن مدرسه اتفاق افتاده بود کینه رژیم صهیونیستی در قلب این شهید به وجود آمد.

غریب رضا با اشاره به این نکته که اعلام می شود سلیمان خاطر در زندان دست به خودکشی زده است، گفت: طبق گفته برادرانش که یک روز قبل از شهادت وی را ملاقات کرده بودند، سلیمان خاطر خواستار کتب حقوق شده بود و اعلام کرده بود که قصد ادامه تحصیل دارد؛ بنابراین چه طور می توانسته خودکشی کرده باشد؟

به گفته وی، سلیمان خاطر بعد از شهادت ناخن هایش شکسته بود که نشان می دهد برای دفاع از خود درگیر شده بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقل قولی از شهید سلیمان خاطر پرداخت و گفت: به نقل از این شهید آمده است که «من سرباز مصر هستم و وظیفه ام را انجام داده ام، این حکم علیه من نیست بلکه علیه تمام مصر است.»

به گزارش ایرنا، شهید سلیمان خاطر مرزبان مصری بود که هفت مرد و زن اسرائیلی که به طور غیرقانونی در منطقه ویژه نظامی مرزی حضور پیدا کرده و به اعلام ایست وی بی توجهی کرده بودند را کشت و در دادگاه نظامی به 25 سال زندان با اعمال شاقه محکوم و در زندان به شهادت رسید، اما دولت مصر اعلام کرد که سلیمان خاطر در زندان خودکشی کرده است.

سیام(3)**9189**9132**1535
کد N158907

وبگردی