آفتاب
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

تلاش برای خاموش كردن شعله‌های جنگ بین انسانها ارزشمند است

تلاش برای خاموش كردن شعله‌های جنگ بین انسانها ارزشمند است

در جهانی كه عده‌ای با اهداف مادی برای جنگ افروزی و كشتار انسانها می‌كوشند، تلاش افراد و سازمان‌هایی برای تعمیق و نهادینه كردن صلح، بسیار معنادار و ستودنی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد:در زمانه‌ای كه اخبار كشت و كشتار انسانها سرتیتر خبرهاست، تلاش برای خاموش كردن شعله‌های جنگ و دمیدن روحیه صلح خواهی، كاری ارزشمند است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصردیروز در دیدار ویلیام وندلی، دبیركل مجمع جهانی ادیان برای صلح، تلاش برای پایان دادن نزاع ملت‌ها و ایجاد و گسترش صلح را ارزشمند خواند و گفت: در جهانی كه عده‌ای با اهداف مادی برای جنگ افروزی و كشتار انسانها می‌كوشند، تلاش افراد و سازمان‌هایی برای تعمیق و نهادینه كردن صلح، بسیار معنادار و ستودنی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاكید بر این جمله كه «هیچ دینی ابتدائاً دعوت به جنگ نمی‌كند» توصیه‌ها و تلاش‌های پیامبران بزرگ بشریت مانند حضرت محمد(ص) و حضرت مسیح را برای بشریت امروز ضروری دانست كه از زمان خلقت آدم تا كنون همیشه عده‌ای برنامه‌ریزی می‌كنند كه چگونه دیگران را بكشند.

وی با اشاره به آیات متعدد قرآن كریم كه بر صلح تأكید می‌نماید، گفت: متأسفانه تاریخ پیروان ادیان سرشار از جنگ‌هاست و تأسف بیشتر زمانی است كه می‌بینیم در یك دین، پیروان مذاهب، دیگران را با هدف انجام كار ثواب می‌كشند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: در زمانه‌ای كه اخبار كشت و كشتار انسانها سرتیتر خبرهاست، تلاش برای خاموش كردن شعله‌های جنگ و دمیدن روحیه صلح خواهی، كاری ارزشمند است.

 ویلیام وندلی نیز ضمن ارائه گزارش از برنامه‌های مجمع جهانی ادیان برای صلح، گفت: شورای ادیان كشورها هر پنج سال گرد هم می‌آیند و 60 نفر را به عنوان شورای جهانی ادیان تعیین می‌كنند.

دبیر كل مجمع جهانی ادیان برای صلح افزود: از كشورهای اسلامی، خصوصاً ایران هم شخصیت‌هایی عضو شورای ادیان هستند.

وی تلاش برای پایان دادن به جنگ ده ساله فرقه‌های دینی در سیرالئون را نمونه‌ای از دستاوردهای كارهای مجمع جهانی ادیان دانست و گفت: علاوه بر این، برای مبارزه با بیماری‌ها و فقر در بعضی از كشورها هم وارد عمل شدیم و به كمك مساجد و كلیساها به یاری مردم رفتیم.

ویلیام وندلی با ستایش از نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی برای ایجاد و گسترش صلح و ثبات و آرامش، گفت: اگر تلاش‌های شما نبود شاید تاكنون شاهد جنگ ایران و عراق در منطقه بودیم.

کد N158673

وبگردی