آفتاب
رئیس بسیج سازندگی کشور:

فعالیت‌های بسیج سازندگی نشان می‌دهد که می‌توانیم به نیروهای مردمی تکیه کنیم

فعالیت‌های بسیج سازندگی نشان می‌دهد که می‌توانیم به نیروهای مردمی تکیه کنیم

رئیس سازمان بسیج سازندگی به بیان گزارشی از اقدامات انجام شده توسط این سازمان، اولویت‌های آینده آن و همچنین انتظارات و توقعات مجموعه بسیج سازندگی در عرصه‌های مقاومتی و مأموریتی پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ابراهیم عزیزی در نشست خبری که صبح امروز (دوشنبه) در مجتمع 13 آبان برگزار شد، با بیان اینکه "بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف گام‌های مؤثری برداشته است"، خاطرنشان کرد: بالغ بر هفت هزار و 572 پروژه عمرانی در راستای محرومیت‌زدایی و سازندگی بین سال‌های 86 تا 92 توسط سازمان بسیج سازندگی در کشور به اجرا گذاشته شده است. انجام این تعداد پروژه در شش سال نشان دهنده این است که ما می‌توانیم به نیروهای مردمی تکیه کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: این تعداد پروژه عمرانی در نقاط محروم و کم‌برخوردار کشور و با کمترین پشتیبانی دولتی طی شش سال اجرا شده است.

عزیزی با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در حوزه بهسازی و زیباسازی مدارس کشور، گفت: در این حوزه با مشارکت تعداد 163 هزار و 713 نفر دانش‌آموز بالغ بر 70 هزار و 604 واحد آموزشی مورد بهسازی و زیباسازی قرار گرفته است. همچنین در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز تعداد 38 هزار و 431 نفر توسط سازمان بسیج سازندگی تحت آموزش‌های لازم قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اعزام تیم‌های پزشکی و درمانی توسط بسیج سازندگی به روستاها و مناطق محروم کشور، اظهار کرد: در 9 ماهه اول سال 92 بالغ بر چهار هزار و 655 تیم بهداشتی، درمان عمومی و تخصصی به روستاها و مناطق محروم کشور اعزام شده است. همچنین در همین راستا حدود 28 مورد بیمارستان صحرایی و ثابت در این مناطق توسط سازمان بسیج سازندگی مستقر شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در ادامه با بیان اینکه "در 9 ماه نخست سال 92 و در قالب فعالیت‌های جهادی بالغ بر 117 هزار و 302 نفر اردو توسط سازمان بسیج سازندگی مورد پشتیبانی قرار گرفت"، افزود: این حرکات جهادی و خودجوش مبین این موضوع است که مجموعه گروه‌های جهادی کشور اراده‌ای عظیم در سازندگی کشور دارند.

عزیزی اضافه کرد: در 9 ماه اول سال 92 در مورد اعزام متخصصان بسیجی به مناطق محروم تعداد پنج هزار و 383 نفر اردو انجام شد و همچنین تعداد 875 هزار و 842 نفر از اعضای بسیج اقشار و کارمندان در این مدت و به صورت حلقه‌ای در اردوهای سازندگی سازمان حضور داشته‌اند.

ادامه دارد...

کد N158607

وبگردی