آفتاب
نماینده بناب:

حاکمیت جدی شایسته سالاری باید به مطالبه فرهیختگان جامعه تبدیل شود

حاکمیت جدی شایسته سالاری باید به مطالبه فرهیختگان جامعه تبدیل شود

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبه جدی فرهیختگان باید حاکمیت شایسته سالاری در کشور باشد که متأسفانه اینگونه نیست!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمد باقری بنابی در نشست اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب افزود: ما باید دنبال شایسته سالاری باشیم و شما از بنده شایسته سالاری را مطالبه کنید.

این نماینده مجلس حمایت از تولیدکنندگان جزء تا تولیدکنندگان کل را وظیفه خود برشمرد و گفت: بدون استثناء بنده از فردی که درصدد پرورش پنج رأس گوسفند بوده تا فردی که طرح میلیاردی داشته است، حمایت کرده‌ام.

باقری بنابی سپس کارهای انجام شده درخصوص اجرای طرح فاضلاب و همچنین تکمیل تصفیه خانه فاضلاب بناب طی یک و نیم سال گذشته را مناسب توصیف کرد و گفت: توسعه صنعت درشهرستان بناب درسایه نیروگاه سهند بوده، ولی در تلاشیم درجهت کاهش آلایندگی این نیروگاه و سایر واحدهای صنعتی قدمهای لازم را برداریم.

وی ازاساتید دانشگاه خواست تا با حضور درجلسات علنی شورای شهر، این شورا و شهرداری را در اجرای طرحهای این شهرستان یاری کنند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده به مشورت معتقدم، آمادگی خود را برای مشورت گرفتن از اساتید بصورت انفرادی و گروهی اعلام کرد و گفت: تنها راه نجات کشور احترام به خردجمعی است و با دیکتاتوری نمی شود کشور را اداره کرد.

وی در عین حال گفت: کارگروه های متعددی در این خصوص تشکیل داده ام.

حجت الاسلام باقری بنابی در مورد سیاست های کلان دولت درخصوص دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از پشتوانه مناسبی برخورداراست. لذا تعداد دانشجو مهم نیست و اساتید سعی کنند به بحث پژوهش دراین دانشگاه بیشتر توجه کنند.

وی اظهار کرد: دولت روزانه 150 میلیارد تومان بابت بنزین مصرفی سوبسید پرداخت می کند!

حجت الاسلام محمد باقری بنابی افزود: دولت سالیانه 4500 میلیارد تومان پول بابت بنزین مصرفی در کشور سوبسید پرداخت می کند که با اختصاص این مبلغ به بخش تولید و صنعت قطعاً تحول بزرگی در خصوص اشتغال در کشور ایجاد می کند.

وی ادامه داد: با این وضع مصرف انرژی درکشور هرگز به اقتصاد مقاومتی دست نمی یابیم. لذا نباید مردم را از واقعیت ها دور کرد!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص اقدامات دولت و مجلس برای حل مشکل دریاچه ارومیه تصریح کرد: باید واقعیت‌ها را به مردم گفت و از عوام فریبی پرهیزکرد؛ چراکه هم در دولت و هم در مجلس متأسفانه برخی مطالب را اغراق می کنند.

باقری بنابی خاطرنشان کرد: بنده بعنوان عضو فراکسیون احیای دریاچه ارومیه در مجلس وضعیت موجود دریاچه ارومیه را یک تهدید جدی می دانم. ولی آنچه هست باید سعی کنیم برای حفظ حداقل یک پنجم دریاچه را که مانده تلاش کنیم.

نایب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی بحث انتقال آب از ارس به دریاچه ارومیه را تا حدودی غیر عملی دانست و گفت: در صورت عملیاتی شدن این طرح 500میلیون مترمکعب آب از ارس انتقال خواهد یافت. درحالی که هم اکنون دریاچه ارومیه برای بازگشت به حالت اولیه 4000 میلیارد مترمکعب آب لازم دارد.

وی سپس حمایت از مردم سوریه، لبنان و فلسطین را جزو اولویت‌های نظام دانست و تصریح کرد: اگر سوریه، لبنان و فلسطین نبودند، ما هم نبودیم و عدم حمایت از سوریه یک نوع خودکشی است و عقل سلیم حکم می کند که از آنها حمایت کنیم.

انتهای پیام

کد N158605

وبگردی