آفتاب

طالبان پاکستان حمله به دادگستری اسلام آباد را محکوم کرد

طالبان پاکستان حمله به دادگستری اسلام آباد را محکوم کرد

اسلام آباد - ایرنا - سخنگوی گروه غیرقانونی تحریک طالبان پاکستان با رد هرگونه دخالت شبه نظامیان این گروه در حمله تروریستی روز دوشنبه به دادگستری شهر اسلام آباد؛ این اقدام را بشدت محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، ˈشاهد ا... شاهدˈ سخنگوی این گروه در گفت وگو با منابع خبری پاکستان از مکان نامعلومی افزود: طالبان پاکستان در چنین حملاتی نقش نداشته و ما اقدام علیه دادگستری شهر اسلام آباد را بشدت محکوم می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طالبان پاکستان همچنین ضمن رد اتهام عهده دار بودن مسوولیت بمب گذاری امروز علیه نیروهای سپاه مرزی پاکستان در منطقه قبیله ای ˈخیبرˈ که دو کشته و هشت زخمی به همراه داشت ؛ می گوید که ما برای پیشبرد روند صلح ؛ آتش بس اعلام کرده و به گروه های زیرمجموعه خود نیز ابلاغ کرده ایم که به آتش بس عمل کنند.

درعین حال فرمانده پلیس شهر اسلام آباد پایتخت پاکستان دوشنبه به خبرنگاران در اسلام آباد گفت: دو مهاجم انتحاری عامل اصلی حمله تروریستی به دادگستری شهر اسلام آباد بودند که 11 کشته برجای گذاشت.

ˈسکندر حیات خانˈ افزود: مهاجمان ابتدا با یورش ناگهانی به دفاتر قضات و وکلای دادگستری (در منطقه اف 8 این شهر) اقدام به تیراندازی و پرتاب نارنجک های جنگی کردند.

وی خاطرنشان کرد: پس از آن دو تروریست انتحاری جلیقه های انفجاری خود را منفجر کرده که براثر آن 11 نفر از جمله قاضی ارشد دادگستری کشته و بیش از 35 نفر زخمی شدند.

ˈرفاقت اعوانˈ قاضی ارشد دادگستری اسلام آباد و یکی از وکلای ارشد نیز در میان قربانیان این حادثه هستند.

حمله تروریستی امروز باعث ایجاد رعب و وحشت میان مردم شهر اسلام آباد شد.

نیروهای پلیس، یگان ضد تروریستی و نیروهای تکاور ارتش پاکستان با حضور در محل حادثه ؛ درحال انجام عملیات بازرسی به منظور بازداشت عوامل این اقدام تروریستی هستند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله تروریستی را به عهده نگرفته است.

ˈمحمد نواز شریفˈ نخست وزیر ( رییس حزب حاکم در دولت) ، ˈممنون حسینˈ رییس جمهوری، ˈچودری نثارعلی خانˈ وزیر کشور ، ˈتصدق حسین جیلانیˈ رییس قوه قضاییه و بسیاری از روسای احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان حمله به دادگستری اسلام آباد و کشته شدن افراد بی گناه را بشدت محکوم کردند.

رییس قوه قضاییه پاکستان با واکنش جدی به این حمله به قائم مقام وزارت کشور، کمیسر و فرمانده پلیس اسلام آباد ابلاغ کرد که گزارش کاملی در این خصوص ارائه دهند.

کانون وکلای دادگستری پاکستان در شهرهای ˈراولپندی، اسلام آباد، لاهور، کراچی، کویته، پیشاورˈ و بسیاری از شهرهای این کشور حمله به دادگستری اسلام آباد را محکوم و در اعتراض به این حادثه از حضور در جلسات دادگاه سر باز زدند.

اقدامات تروریستی امروز (دوشنبه) در پاکستان درحالی صورت گرفت که گروه تروریستی ˈتحریک طالبان پاکستانˈ با هدف پیشبرد روند گفت وگوهای صلح با دولت اسلام آباد آتش بس یکماهه اعلام کرده است.

وزیر کشور پاکستان نیز شب گذشته (یکشنبه) گفت: بدنبال تصمیم طالبان در خصوص برقراری آتش بس یکماهه؛ دولت اسلام آباد نیز حملات هوایی علیه مواضع شبه نظامیان در مناطق قبایلی پاکستان را متوقف می کند.

چودری نثارعلی خان تاکید کرد: اگر در دوران آتش بس بار دیگر شبه نظامیان به حملات ادامه بدهند؛ دولت و نیروهای امنیتی پاکستان حق اقدام تلافی جویانه علیه تروریست ها را برای خود محفوظ می دانند.

آساق ** **1095**1392
کد N158588

وبگردی