آفتاب

نخست وزیر روسیه: یانوکوویچ رییس جمهوری قانونی اوکراین است

نخست وزیر روسیه: یانوکوویچ رییس جمهوری قانونی اوکراین است

تهران – ایرنا- ˈدیمیتر مدودیفˈ نخست وزیر روسیه اعلام کرد: ˈویکتور یانوکوویچˈ همچنان رییس جمهوری قانونی اوکراین محسوب می شود.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری فرانسه، مدودیف در پیامی در صفحه شبکه اجتماعی ˈفیسبوکˈ نوشت: قدرت یانوکوویچ عملا هیچ است اما بر پایه قانون اساسی اوکراین وی رییس جمهوری قانونی این کشور محسوب می شود.

این گزارش با اشاره به این که روسیه محافظت از رییس جمهوری برکنار شده اوکراین را در خاک روسیه پذیرفته است، به نقل از مدودیف افزود: روسیه آماده است تا روابط چندجانبه و دوستانه خود را با کشور برادر اوکراین، گسترش دهد اما نه با مقامات دولت انتقالی که جای یانوکوویچ را گرفته اند.

وی افزود: از نظر ما گروهی از مردم که با خونریزی و نقض قانون اساسی و سایر قوانین حاکم بر جامعه حکومت را تصرف کرده اند، اوکراین نیستند. اوکراین کشوری یکپارچه با تنوع جمعیتی اوکراینی ها، روس ها، تاتارها و یهودیان است که با تفاهم در کنار هم زندگی می کنند.

این گزارش با بیان این که بسیاری از مقامات روسیه ˈفاشیست ها را که در کی یف قدرت را به دست گرفته اندˈ محکوم می کنند، افزود: مدودیف معتقد است که اگر یانوکوویچ گناهکار است باید بر پایه قانون اساسی اوکراین مورد بازخواست و محاکمه قرار گیرد.

وی هر اقدام دیگری را خودسرانه و غیرقانونی دانست و با اشاره به این که رهبران اوکراین به روشی غیرقانونی قدرت را به دست آورده اند، تهدید کرد: چنین حکومتی به شدت بی ثبات است و با یک کودتا و یا حمام خون دیگری پایان خواهد یافت.

اروپام/9053** 1337
کد N158578

وبگردی