آفتاب
عراقچی در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه‌:

تیم مذاکره‌کننده سربازان کشور در حراست از منافع نظام هستند

تیم مذاکره‌کننده سربازان کشور در حراست از منافع نظام هستند

قطعاً رهنمودها و توصیه‌های علما و مسوولان و مدیران حوزه های علمیه (ره) توشه ارزشمندی برای ما در انجام هر چه بهتر ماموریت‌های دیپلماتیک در عرصه مذاکرات خواهد بود.

معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امورخارجه گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای، سربازان کشور در حراست از منافع و مصالح نظام اسلامی هستند.

به گزارش ایلنا‏ به نقل از حوزه نیوز، سید عباس عراقچی، عصر یکشنبه در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه و معاونان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه اظهار کرد: حقیقتاً عرصه مذاکرات، عرصه سختی است و اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای به عنوان سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دفاع از منافع و مصالح کشور و نظام در عرصه دیپلماسی مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه ما در طول 35 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره در خط مبارزه و جهاد علیه دشمنان و مستکبران بوده‌ایم، گفت: امروز تیم مذاکره کننده به عنوان سرباز کشور عمل می کند و البته از آنجا که این یک جهاد و مبارزه در شکل و قالب خاص خود است، طبعاً حرکت در آن نیز شکل خاص خود را می‌طلبد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای خاطرنشان کرد: همه ما سرباز نظام مقدس اسلامی هستیم در یک سنگر ولی به جهت نقش‌های متفاوتی که نظام به ما داده است هر کدام به شکلی و به نحوی به انجام وظیفه می‌پردازیم.

وی همچنین با بیان اینکه حضور در شهر مقدس قم، زیارت حرم کریمه اهل بیت(ع) و دیدار با علما و مسوولان حوزه، توفیقی برای او بوده است، افزود: قطعاً رهنمودها و توصیه‌های علما و مسوولان و مدیران حوزه های علمیه (ره) توشه ارزشمندی برای ما در انجام هر چه بهتر ماموریت‌های دیپلماتیک در عرصه مذاکرات خواهد بود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور نیز در این دیدار گفت: امروز حمایت و دعای خیر حوزویان، پشت سر مذاکره کنندگان هسته‌ای کشور قرار دارد.

بر اساس این گزارش؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه و هیات همراه اظهار کرد: حقیقتاً تلاش‌ها و زحمات شما و شخص آقای دکتر ظریف و دیگر مسئولان و دیپلمات‌ها در بحث مذاکرات هسته‌ای بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است و ما هم از شما حمایت کرده و برای موفقیت شما دعا می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که «در شرایط کنونی، موفقیت ایران اسلامی در عرصه مذاکرات، جزء اصلی‌ترین دغدغه‌های حوزویان است» گفت: در این مسئله شکی نیست که دشمنان مستکبر و بی رحم ما صرفاً به دنبال توطئه و طمع ورزی هستند.

وی افزود: شما در عرصه دیپلماسی باید در راستای احقاق حقوق مسلم مردم و حفظ و تقویت مصالح و منافع انقلاب و نظام با تمام توان و قدرت به کار خود ادامه دهید.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد که در نهایت پایان مذاکرات سخت و فشرده با طرف غربی، منجر به موفقیت جمهوری اسلامی ایران شود.

کد N158460

وبگردی