آفتاب

دعوت بوتفلیقه از مردم الجزایر برای حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری

دعوت بوتفلیقه از مردم الجزایر برای حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری

با وجود تظاهرات هزاران الجزایری‌ در اعتراض به نامزدی مجدد عبدالعزیز بوتلفیقه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، بوتفلیقه در پیامی از تمامی مردم این کشور خواست تا در انتخابات آتی مشارکت گسترده داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری الجزایر در پیامی به مناسبت جشن تاسیس دادگاه عالی این کشور از تمامی الجزایری‌ها خواست تا برای انتخاب فردی شایسته برای رهبری کشور، در انتخابات ریاست جمهوری که قرار است 17 آوریل برگزار شود، شرکت کند.

در این پیام آمده است: ملت الجزایر باید با مشارکت گسترده در انتخابات درسی فراموش نشدنی به تمامی کسانی بدهند که در پی ایجاد فتنه و تنش آفرینی در الجزایر بوده و به توانایی مسئولان کشور برای محافظت از امنیت و ثبات شک و تردید دارند.

این در حالی است که در پی اعلام نامزدی بوتفلیقه برای بار چهارم در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر جمعی از مردم این کشور روز شنبه تظاهرات اعتراض آمیز را برگزار کردند.

مولود حمروش، نخست وزیر اسبق الجزایر نیز خواهان سرنگونی نظام الجزایر با روشی مسالمت آمیز و با همکاری ارتش شد و تاکید کرد که انتخابات ریاست جمهوری هیچ فایده‌ای ندارد.

انتهای پیام

کد N158252

وبگردی