آفتاب

تروریست لبنانی در منطقه مرزی سوریه به هلاکت رسید

تروریست لبنانی در منطقه مرزی سوریه به هلاکت رسید

تهران – ایرنا - تروریست تحت تعقیب مرتبط با توطئه خودروی بمب گذاری شده در لبنان در استان ˈیبرودˈ سوریه به هلاکت رسید.

روزنامه انگلیسی زبان ˈدیلی استارˈ چاپ لبنان امروز (دوشنبه) به نقل از یک مقام امنیتی ضمن اعلام خبر فوق افزود: جسد این تروریست که به نام ˈحسین محمد عمونˈ شناخته می شود، به لبنان باز گردانده نشده و در استان یبرود سوریه دفن شد.

در این خبر به زمان کشته شدن این تروریست اشاره ای نشده است.

به گزارش این روزنامه، عمون اواخر ماه میلادی گذشته به اتهام مشارکت در توطئه خودروی بمب گذاری شده در مسیر ˈعرسال – لبوهˈ در منطقه دره ˈبقاعˈ لبنان تحت تعقیب قرار گرفت. ارتش لبنان با استفاده از اطلاعات به دست آمده از بازجویی دیگر تروریست های دستگیر شده به این توطئه پی برد و خودروی مذکور را توقیف و بمب های کارگذاشته شده در آن را خنثی کرد.

استان یبرود در منطقه هم مرز سوریه با لبنان قرار داد.

دیلی استار در خبر دیگری از لبنان افزود: مقامات لبنانی پس از آن که متوجه شدند دو ایستگاه پرکردن کپسول های گاز واقع در مناطق حومه جنوبی بیروت از جمله ˈبئر حسنˈ، در فهرست اهداف تروریست ها قرار گرفته است، دستور تعطیلی این دو محل را صادر کردند.

وزارت کشور لبنان طی بیانیه ای اعلام کرد این دو ایستگاه از امروز دوشنبه به طور موقت تعطیل خواهند شد.

در این بیانیه آمده است: در نتیجه بازجویی برخی بازداشت شدگان مرتبط با حملات تروریستی علیه شخصیت های لبنانی، به ویژه ˈنبیه بریˈ رئیس مجلس و نیز یکی از وزرای سابق این کشور، اطلاعاتی به دست آمد که نشان می دهد حمله به این دو ایستگاه گاز در دستور کار تروریست ها قرار گرفته بود.

خاورم**9156 *1446
کد N158186

وبگردی