آفتاب

حکیمی‌پور: نخستین گام توسعه، توسعه فردی است/برای مبارزه با مفاسد همه دست به دست هم بدهند

حکیمی‌پور: نخستین گام توسعه، توسعه فردی است/برای مبارزه با مفاسد همه دست به دست هم بدهند

دبیرکل حزب اراده ملت با بیان اینکه "توسعه یک فرآیند و امری مستمر است"، اظهار کرد: مردم یک جامعه در ترویج فرهنگ توجه به ضرورت توسعه فردی نقش اساسی بر عهده دارند.

دبیرکل حزب اراده ملت با بیان اینکه "توسعه یک فرآیند و امری مستمر است"، اظهار کرد: مردم یک جامعه در ترویج فرهنگ توجه به ضرورت توسعه فردی نقش اساسی بر عهده دارند.

احمد حکیمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تصریح کرد: نخستین گام شکل‌گیری فرهنگ توسعه در جامعه، توسعه انسانی است؛ چراکه انسان‌های توسعه‌یافته می‌توانند کشور را به توسعه برسانند.

وی با بیان اینکه "توسعه فرآیندی است که باید بطور متوازن و متعادل به وقوع بپیوندد"، گفت: بطور مثال چنانچه ما شاهد پیشرفت در حوزه توسعه اقتصادی باشیم، خود به خود بخش‌های دیگر به این پیشرفت دست پیدا می‌کنند، چراکه همه این بخش‌ها مکمل یکدیگر هستند.

این فعال سیاسی در ادامه به بیان چگونگی ترویج فرهنگ توسعه فردی میان تک تک افراد جامعه پرداخت و با تاکید بر اینکه "توسعه امری است که باید در آموزش‌های ما وجود داشته باشد"، اظهار کرد: باید روند ترویج فرهنگ توسعه فردی را در ابتدا از آموزش و پرورش آغاز کنیم. ما می‌توانیم با بازنگری کتب درسی مدارس بویژه در مقطع تحصیلی ابتدایی، به گونه‌ای عمل کنیم که نسل‌های آینده افرادی باشند که منافع ملی را به منافع فردی خود ترجیح دهند.

حکیمی‌پور با تاکید بر اینکه "مردم نقش اساسی در ترویج فرهنگ توسعه فردی در جامعه دارند"، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند از طریق ابزارهای مختلفی نظیر امر به معروف و نهی از منکر به یک عامل بازدارنده در برابر موانع توسعه تبدیل شوند.

وی با تاکید بر اینکه "ورود بخش‌های نظامی و انتظامی برای برخورد با ناهنجاری‌ها و ترویج فرهنگ توسعه در جامعه باید در مراحل بعدی به وقوع بپیوندند"، اضافه کرد: به نظر من در مرحله اول تک تک افراد جامعه باید نسبت به مسائل شهر و کشور خود نگرانی داشته باشند و خود در حفظ هنجارها به عنوان یک پیشگام عمل کرده و در جهت رعایت و کنترل و مراقبت این هنجارها تلاش کنند.

دبیرکل حزب اراده ملت در ادامه به نقش مفاسد اقتصادی در ایجاد مانع بر سر راه توسعه اشاره کرد و با بیان اینکه "مفاسد موجب ایجاد سرخوردگی و چالش در جامعه می‌شود"، اظهار کرد: طبیعی است زمانی که جامعه شاهد فسادهای مختلف مالی و اقتصادی باشد و مردم نیز هر روز در این راستا شنونده اخبار ناامیدکننده باشند، به جای اینکه به فکر اصلاح جامعه باشند، ناامید می‌شوند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به تاکیدات اخیر رئیس‌جمهور بر لزوم مبارزه با فساد، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی بحث مبارزه با فساد اقتصادی و مالی در اولویت ویژه‌ای قرار دارد و در این راستا مردم باید از نتایج این مبارزات با خبر شوند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه "مبارزه با مفاسد اقتصادی صرفاً کار دولت نیست"، تصریح کرد: همه دستگاه‌های مسئول در کشور باید دست به دست هم بدهند و مبارزه‌ای جدی را آغاز کنند و مردم را نیز از نتایج این مبارزات مطلع سازند.

حکیمی‌پور به نقش مردم در مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و با بیان اینکه "مردم به تنهایی نمی‌توانند در مبارزه با مفاسد بویژه مفاسد اقتصادی ایفاگر نقش‌های اساسی باشند"، گفت: نهادهایی که نمایندگی افکار عمومی را عهده‌دار هستند و همچنین نهادهایی مثل نهادهای مدنی‌،‌ تشکل‌ها سیاسی و رسانه‌ها که به دنبال منافع مردم هستند، باید به عنوان چشم بینای جامعه مسائل مربوط به مبارزه با مفاسد اقتصادی را مطرح و دولت و مسئولان را در این راستا یاری و حمایت کنند.

وی در پایان تاکید کرد: مردم باید در قالب‌ نهادهای صنفی و سیاسی متشکل شوند تا بتوانند به ناظری آگاه بر امور نسبت به مسائل مهم کشور از جمله مسأله مربوط به مبارزه با مفاسد اقتصادی تبدیل شوند.

انتهای پیام

کد N157946

وبگردی