آفتاب
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس:

پرونده دانشجویان ستاره دار به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارایه شده است

پرونده دانشجویان ستاره دار به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارایه شده است

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتمام مهلت دوهفته ای رییس مجلس به وزارت علوم برای ارایه پرونده دانشجویان ستاره دار بازگشته به تحصیل، به کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: پرونده دانشجویان ستاره دار به این کمیسیون ارایه شده است.

«مصطفی افضلی فر» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: من با برخی از نمایندگانی که از وزیر علوم به کمیسیون اصل 90 شکایت کرده اند، صحبت کردم و آنها تایید کردند که این وزارتخانه پرونده دانشجویان ستاره دار را به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارایه کرده است.

وی با اشاره به جلسه ماه گذشته کمیسیون اصل 90 با وزیر و معاونان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: در آن جلسه مقرر شده بود که اسناد دانشجویان ستاره دار بازگشتی به تحصیل به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارایه شود.

وی تاکید کرد که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مصوبه کمیسیون اصل 90 عمل کرده است.



**بدهکاران بزرگ بانکی بخش های تولید تا 5 سال آینده می توانند بدهی خود را پرداخت کنند

نماینده مردم اردبیل در مجلس با اشاره به برگزاری جلسه عصر امروز کمیسیون اصل 90 با مدیران موسسات مالی و اعتباری و بدهکاران کلان بانکی گفت: در گذشته جلسه ای نیز با مدیران بانک های دولتی و خصوصی درباره بازپرداخت معوقات بدهکاران بزرگ بانکی برگزار شده است که نتیجه اش این بود که برای بازپرداخت معوقات بدهکارانی که حداقل 100 میلیارد تومان بدهی دارند، در مدت 10 روز سازکاری برای بازپرداخت بدهی واحدهای غیرتولیدی مشخص شود.

وی ادامه داد : درباره واحدهای تولیدی نیز مقرر شد طی تفاهمی که صورت می گیرد، تعیین تکلیف شود و «تحکیم به سایر» شود برای اینکه تا 5 سال آینده بتوانند بدهی های بانکی خود را پرداخت کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 تصریح کرد:همین تصمیم نیز درباره بدهکاران به موسسات مالی و اعتباری امروز اتخاذ شد و بعد از به نتیجه رسیدن این دو موضوع، کمیسیون اصل 90 مجلس جلسه ای درباره بازپرداخت معوقات بدهکاران بالای 50 میلیارد تومان برگزار خواهد کرد تا درباره آنها تعیین تکلیف شود.



**شکایتی مبنی بر اخراج دانشمندان هسته ای به کمیسیون اصل 90 ارسال نشده است

افضلی فرد همچنین درباره خبر هفته نامه 9 دی که شکایتی از اخراج دانشمندان هسته ای به کمیسیون اصل 90 ارسال شده است، گفت: من هنوز این شکایت را ندیده ام، زیرا این چنین موارد معمولا بسرعت به اطلاع سخنگوی کمیسیون اصل 90 می رسد، پس به همین دلیل هنوز در این زمینه شکایتی ندیده ام.



**بابک زنجانی تا زمان پرداخت بدهی خود در زندان خواهد ماند

وی درباره پرونده بابک زنجانی اظهار داشت: تا زمانی که بابک زنجانی بدهی خود را به دولت و مردم پرداخت نکرده ، در زندان باقی خواهد ماند.

وی افزود: کارگروه مشترک میان دو کمیسیون اصل 90 و انرژی تشکیل شده و مقرر است این کارگروه، تعداد جلسات خود را افزایش دهد تا گزارشی را به هیات رییسه این دو کمیسیون ارایه کند.

سیام**9103**1449
کد N157487

وبگردی