آفتاب
اخبار امنیتی عراق/

هلاکت 70 درصد از سرکرده های داعش در دیالی/ حضور مزدوران خارجی در الرمادی

هلاکت 70 درصد از سرکرده های داعش در دیالی/ حضور مزدوران خارجی در الرمادی

ادامه عملیات ارتش عراق ضد داعش در دیالی، تشدید تدابیر امنیتی در بابل برای مقابله با تروریستها و حضور تروریست های غیر عراقی در الرمادی از مهمترین اخبار امنیتی این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النهرین، عبدالامیر الزیدی فرمانده عملیات دجله گفت: نیروهای نظامی عراقی دستاوردهای امنیتی زیادی در هفته گذشته در دیالی به دست آورده اند و شکست گروه تروریستی داعش پس از اینکه سرکرده های مهم خود را در عملیات پیشگیرانه ارتش عراق از دست داده حتمی است.

وی با بیان اینکه عشایر و سرشناسان دیالی باید علیه تروریسم و افراط گرایی متحد شوند، اعلام کرد: عملیات دجله با تروریسم و افراد قانون شکن مدارا نخواهد کرد و کسانی که ثبات وامنیت را بر هم بزنند تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

از سوی دیگر وزارت کشور عراق با صدور بیانیه ای از بازداشت 24 نفر که در میان آنها دو مظنون تروریستی وجود دارند خبر داد.

این در حالی است که حسن الجنابی عضو شورای استان بابل گفت: در نشستی با حضور فرماندهان امنیتی در استان بابل درباره حمله گسترده برای پاکسازی منطقه المسیب از لوث گروه های مسلح توافق شد.همچنین در این نشست با حفر خندق میان منطقه جرف الصخر در شمال غرب حله با استان الانبار توافق حاصل شد.

از سوی دیگر جمیل الشمری رئیس پلیس دیالی اعلام کرد: در عملیات نیروهای امنیتی ضد تروریست های داعش در پنج منطقه در داخل استان دیالی هفتاد درصد از سرکرده های درجه اول و دوم داعش کشته یا اسیر شدند.همچنین برخی از سرکرده های داعش به خارج از استان فرار کرده اند.

وی افزود: دستگاه های اطلاعاتی با نفوذ در شبکه داعش و همپیمانان آن بسیاری از هسته های آنها را در منطقه حمرین در شمال شرق بعقوبه نابود کردند.

منابع وابسته به وزارت کشور عراق از نجات خالد حسن معاون وزیر برق عراق از یک سوء قصد تروریستی خبر دادند. به گفته این منابع،هنگام عبور کاروان خالد حسن از منطقه المشاهد در شمال بغداد بمبی در مسیر آن منفجر شد که یکی از محافظان وی کشته شد.

از سوی دیگر در اثر دو انفجار در دیالی یک زن کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند. منابع عراقی در استان نینوی از کشته شدن یک تروریست و بازداشت16 نفر دیگر و کشف و خنثی سازی چند بمب در این استان خبر دادند.

فرماندهی عملیات بغداد با صدور بیانیه ای به خنثی سازی 11 بمب و بازداشت تعدادی از تروریست ها در مناطق مختلف بغداد اشاره کرد.

در جنوب غرب کرکوک در اثر انفجار بمب یکی از اعضای نیروی بیداری عراق که درجه سرگرد داشت کشته شد.

طارق العسل رئیس پلیس سابق الانبار اعلام کرد: اختلاف دیدگاه عشایر و دولت مرکزی به مفهوم تمرد از قانون نیست.

وی با اشاره به آزاد سازی بیشتر بخشهای شمال الرمادی از لوث داعش از ساکنان این منطقه خواست که به خانه و کاشانه خود بازگردند.

علی غیدان فرمانده نیروی زمینی عراق نیز گفت: بیش از پنجاه درصد از تروریست های داعش در الرمادی را غیر عراقی ها تشکیل می دهند. ارتش عراق هجوم آنها را برای اشغال الرمادی خنثی کرده است.

وی افزود: عملیات بازداشت های شبانه متوقف شده است و هر اقدامی در این زمینه انجام شود از سوی جنایتکاران است. ما از عشایر می خواهیم که در راستای ریشه کنی تروریسم حرکت کنند.همه باید متوجه خطرناک بودن توطئه تروریست ها باشند.

غیدان از ساکنان دیالی نیز خواست که مانع رشد داعش در این استان شوند و با نیروهای امنیتی همکاری کنند.

از سوی دیگر سعدون الدلیمی وزیر دفاع عراق تاکید کرد: تروریست ها شکستی در الانبار خوردند که مشابه آن را در 10 سال از جنایات تجربه نکرده بودند.

وی افزود: نیروهای امنیتی پس از موفقیتهای اخیر علیه داعش در الانبار، قصد عملیات های گسترده برای ریشه کنی ریشه تروریسم را دارند .جنگ الانبار سبب کاهش خشونتها در عراق شده است و این مطابق روایات سازمان ملل متحد است.

الدلیمی اعلام کرد: فرماندهان نظامی به دنبال وارد کردن ضربات جدید به تروریستها در دیالی پس از ضربات وارده به داعش در استانهای الانبار،صلاح الدین،بابل و موصل هستند.

 

کد N157224

وبگردی