آفتاب

رییس کمیته آموزش عالی مجلس: تغییر رییس دانشگاه تهران کاری بسیارمنطقی بود

رییس کمیته آموزش عالی مجلس: تغییر رییس دانشگاه تهران کاری بسیارمنطقی بود

تهران- ایرنا- رییس کمیته آموزش عالی مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر روسای دانشگاه ها از اختیارات وزیر علوم است و حتی تغییر رییس دانشگاه تهران نیز کار بسیار منطقی ، عاقلانه و پسندیده ای بود.

«جواد هروی» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به جا به جایی «فرهاد رهبر» از ریاست دانشگاه تهران و جایگزینی موقت «محمدحسین امید» معاون اداری - مالی وزارت علوم به جای وی، افزود: از اختیارات هر وزیری است که پس از کسب رای اعتماد بخواهد روسای دانشگاه ها را تغییر دهد.

رییس کمیته آموزش عالی مجلس ادامه داد: ولی فرجی دانا با توجه به تمامی ملاحظات، پس از انتصاب به وزارت علوم، رییس جدیدی را برای دانشگاه تهران منصوب نکرد و پس از گذشت حدود پنج ماه بطور موقت معاون اداری مالی این وزارتخانه را به عنوان سرپرست جدید دانشگاه تهران معرفی کرد.

نماینده مردم قائنات در مجلس تصریح کرد: ممکن بود اگر فرجی دانا پس از رای اعتماد از مجلس بسرعت رییس دانشگاه تهران را تغییر می داد، در چرخه رسانه ای بحث هایی به وجود می آمد که باعث فشار و تاثیر گذاشتن بر این موضوع می شد.

وی با تاکید براینکه رفتار وزیر علوم در جا به جایی رییس دانشگاه تهران بسیار خردمندانه و منطقی بوده است، خاطر نشان کرد: بنابراین مدیریت و ماموریت رییس قبلی دانشگاه تهران تمام شده و طبیعی است که وزیرعلوم با اختیاراتی که دارد باید رییس جدیدی را معرفی کند، پس اقدام فرجی دانا در جهت آرامش دانشگاه و درجهتی که برخی از رسانه ها در این قضیه مستمسکی پیدا نکنند، کار صحیح، منطقی، پخته و بسیار خوبی بود.

هروی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی هر کسی دوره مدیریتی دارد که زمانی به اتمام خواهد رسید، تصریح کرد: دوره زمانی مدیریتی «فرهاد رهبر» نیز در دانشگاه تهران پایان یافته بود و وزیر علوم بسیار تامل کردند و برخلاف دیگر وزرای علوم به سرعت جا به جایی انجام ندادند، زیرا به فکر حفظ آرامش دانشگاه هستند که این کار تحسین برانگیزی است.

وی با تاکید مجدد براینکه عملکرد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در قبال تغییر رییس دانشگاه تهران بسیار عاقلانه، پسندیده و در راستای اهداف بلند نظام بوده است، اظهار داشت: از اختیارات وزیر علوم است که بلافاصله پس از رای اعتماد روسای دانشگاه ها را تغییر دهد اما به جهت اینکه تشنجی در رسانه ها بخاطر ریاست دانشگاه تهران ایجاد نشود این کار را متوقف و در زمان مقتضی اعلام کرد.

هروی با تاکید براینکه کارهای خوب را باید بصورت منصفانه پذیرفت، خاطر نشان کرد: با حرکت وزیر علوم بسیار موافقم و آن را را در راستای اهداف بلند نظام می دانم.

سیام**9103**1449
کد N157171

وبگردی