آفتاب

وزیرخارجه انگلیس عازم اوکراین شد

وزیرخارجه انگلیس عازم اوکراین شد

لندن - ایرنا - ˈویلیام هیگˈ وزیر خارجه انگلیس روز یکشنبه برای دیدار و گفت و گو با مقامات دولت موقت اوکراین عازم ˈکی یفˈ شد.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه انگلیس در این سفر ضمن دیدار با رییس جمهوری موقت و دیگر مقامات ارشد اوکراین، حمایت لندن را از دولت جدید ˈکی یفˈ مورد تاکید قرار خواهد داد.

دولت انگلیس که یکی از حامیان اصلی اعتراضات ضد دولتی در اوکراین بود، طی روزهای اخیر از افزایش تنش ها در آن کشور، بویژه در شبه جزیره کریمه ابراز نگرانی کرده است.

دیوید کامرون نخست وزیر و ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس روز گذشته با تاکید بر ضرورت حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور اوکراین، از تصمیم پارلمان روسیه برای صدور مجوز استفاده از نیروی نظامی در اوکراین انتقاد کردند.

وزارت خارجه انگلیس حتی شب گذشته سفیر روسیه در لندن را فراخواند تا اعتراض این کشور را نسبت به تحرکات اخیر نظامی روسیه، به وی ابلاغ کند.

ˈویلیام هیگˈ پیش از عزیمت به ˈکی یفˈ درباره تحولات اوکراین، گفت: من از تشدید تنش ها در اوکراین و تصمیم پارلمان روسیه برای صدور مجوز جهت انجام عملیات نظامی در خاک اوکراین که بر خلاف خواست دولت ˈکی یفˈ است، عمیقا نگرانم.

وی افزود: این اقدام به طور بالقوه تهدیدی علیه استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی اوکراین است. ما هرگونه اقدام متجاوزانه علیه اوکراین را محکوم می کنیم.

وی اظهارداشت: من با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تلفنی گفت و گو کردم و بر ضرورت آرام کردن این وضعیت خطرناک تاکید نمودم.

هیگ گفت: ما همچنین در پی درخواست رییس جمهور پوتین از پارلمان روسیه (برای صدور مجوز عملیات نظامی)، سفیر روسیه در لندن را به وزارت خارجه فراخواندیم تا نگرانی عمیق خود را به وی ابلاغ کنیم.

وی اظهارداشت: انگلیس از دولت جدید اوکراین حمایت می کند و من روز یکشنبه در ˈکی یفˈ درباره این موضوعات بطور مستقیم با مقامات دولت موقت اوکراین گفت و گو خواهم کرد.

اروپام**345
کد N156900

وبگردی