آفتاب
رییس‌جمهور در جشنواره خوارزمی:/۴/

نتیجه قرار گرفتن علم در خدمت سیاست شوم است

نتیجه قرار گرفتن علم در خدمت سیاست شوم است

باید بخش خصوصی و بخش‌های مردم نهاد به میان بیایند؛ چراکه آن‌ها می‌توانند علم و فناوری در کشور را بیشتر شکوفا کنند.

رییس‌جمهور تاکید کرد: اگر قرار باشد علم و پژوهش در خدمت سیاست و سیاستمداران قرار گیرد، ‌نتیجه شومی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در بخش دیگری از سخنان خود در جشنواره بین المللی خوارزمی با تاکید براینکه اندیمشندان و محققان باید راه را پیش روی دولت قرار دهند، گفت: دولت معتقد است که اداره کنندگان واقعی کشور عالمان و فرهیختگان کشور هستند و اقتصاد و سیاست باید در مسیری قرار گیرد که صاحب نظران بر آن تاکید می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید تنها بستر ساز زمینه فعالیت نخبگان باشد، تصریح کرد: اگر قرار باشد علم و پژوهش در خدمت سیاست و سیاستمداران قرار گیرد، ‌نتیجه شومی خواهد بود، بلکه باید سیاست و سیاستمدار در خدمت علم، ‌فرهنگ و فناوری قرار گیرند.

روحانی از اینکه تحقیقات و فناوری در دست دولت است، ‌انتقاد کرد و افزود: باید بخش خصوصی و بخش‌های مردم نهاد به میان بیایند؛ چراکه آن‌ها می‌توانند علم و فناوری در کشور را بیشتر شکوفا کنند. علم و فناوری باید در اختیار اساتید، بزرگان علم و فناوری و انجمن‌های علمی باشد نه در اختیار کارمند دولت، چرا که آن کارمند نمی‌تواند به درستی مسیر پیشرفت را مشخص کند.

وی با تاکید براینکه نمی‌توان بدون عقلانیت، ‌اندیشه و علم کشور را در مسیر پیشرفت و تعالی قرار داد، ‌ادامه داد: دولت باید زمینه را برای این کار فراهم کند تا ایرانیان و غیر ایرانیانی که تمایل به حضور و سرمایه گذاری در کشور دارند بدون دغدغه در جامعه فعالیت کنند.

کد N156541

وبگردی