آفتاب

تاکید آیت‌الله‌ صافی‌گلپایگانی بر حفظ استقلال حوزه

تاکید آیت‌الله‌ صافی‌گلپایگانی بر حفظ استقلال حوزه

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی گفت: در تمامی برنامه‌ها، استقلالی که حوزه داشته و دارد باید حفظ شود.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی گفت: در تمامی برنامه‌ها، استقلالی که حوزه داشته و دارد باید حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم این مرجع تقلید در دیدار با دبیر و اعضای شورای عالی حوزه گفت: امیدوارم همه بتوانیم در این دوره و زمانی که قرار گرفته‌ایم طوری عمل کنیم که اسباب افتخار دین و مکتب و پیشرفت مقاصد دینی فراهم شود.

وی در بخش دیگری از رهنمودهای خود با اشاره به لزوم حفظ استقلال حوزه افزود: یکی از نکات مهم این است که در تمامی برنامه‌ها، استقلالی که حوزه داشته و دارد حفظ شود و اگر کسی در این مسیر خدمتی بکند، ما هم از آنها حمایت می‌کنیم.

این مرجع تقلید اهتمام به حفظ مسیر سلف حوزه را لازمه کار در مسیر پیشرفت دانست و گفت: باید به دنبال حوزه با همان کیفیتی که علمای بزرگ ما بر آن بودند باشیم و طوری نشود که مسیر و راهمان تغییر کند، بافت قدیمی حوزه‌ها باید محفوظ بماند و روش و سیره علمای بزرگوار، الگو و روش و سیره ما باشد.

وی یکی از نشانه‌های استقلال در حوزه‌ها را حضور کشورها و ملیت‌های مختلف در آن دانست و اضافه کرد: در حوزه و مرجعیت، ملّیّت و مملکت خاصی مطرح نیست. حوزه از قدیم این طور نبوده که فقط ایرانی یا عرب باشند، بلکه از کشورهای مختلف مانند ایران، عراق، افغانستان و ... مجتهد و مرجع تقلید داشته‌اند و دارند؛ و اکنون هم باید مراقب بود از کارها و برنامه‌هایی که به استقلال در حوزه ضربه می‌زند جلوگیری شود.

وی با اشاره به این‌که «صاحب اصلی حوزه‌ها حضرت ولی عصر(عج) هستند» گفت: در تمام اهداف و سیاست‌هایی که برای فعالیت‌ها در نظر می‌گیرید، رضایت و خشنودی وجود مبارک حضرت ولی عصر(عج) را در نظر بگیرید و برای خاطر مبارک ایشان گام بردارید.

صافی‌گلپایگانی در پایان این دیدار اظهار کرد: من هم نسبت به آقایان محترم اعتماد دارم و مورد تأیید است و از خداوند متعال توفیق خدمت به دین و حوزه‌های علمیه را برای شما مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام

کد N156494

وبگردی