آفتاب
رحیم‌پور ازغدی:

نهادینه کردن فرهنگ وحدت در جامعه بزرگترین خدمت به اسلام است

نهادینه کردن فرهنگ وحدت در جامعه بزرگترین خدمت به اسلام است

یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اسناد و مدارک در کتب تاریخی مبنی بر وحدت مستحکم شیعه و اهل‌سنت در طول تاریخ افزود: نهادینه کردن فرهنگ وحدت در جامعه بزرگترین خدمت به اسلام است.

یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اسناد و مدارک در کتب تاریخی مبنی بر وحدت مستحکم شیعه و اهل‌سنت در طول تاریخ افزود: نهادینه کردن فرهنگ وحدت در جامعه بزرگترین خدمت به اسلام است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج فارس، حسن رحیم‌پور ازغدی با حضور در دوره تمهیدی حج روحانیون اهل‌سنت در بندرعباس ضمن اشاره به تلاش استکبار در انحراف یا بکلی نابود کردن بیداری اسلامی خطاب به روحانیون اهل‌سنت اظهار کرد: استکبار هر کدام از کشورهایی که در آن بیداری اسلامی شکل گرفت را از راه‌های جنگ مذهبی، قبیله‌ای، حزبی و غیره از مسیر اصلی خود منحرف کرد.

وی با بیان این‌که «بیداری اسلامی در مصر توسط یک کودتا منحرف شد و بیداری اسلامی در لیبی را با جنگ قبیله‌ای روبرو کردند زیرا از ایجاد جنگ مذهبی در این کشور ناتوان بودند» تصریح کرد: به گونه‌ای جنگ و خونریزی راه‌ انداخته‌اند که مردم از انقلاب متنفر شوند زیرا قبل از این امنیت و آسایش داشتند اما حالا امنیتشان سلب شده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اسناد و مدارک در کتب تاریخی مبنی بر وحدت مستحکم شیعه و اهل‌سنت در طول تاریخ افزود: نهادینه کردن فرهنگ وحدت در جامعه بزرگترین خدمت به اسلام است.

وی با اشاره به بدعت‌های وهابیت در اسلام همچون جهاد نکاح، عملیات‌های انتحاری و غیره گفت: آنها معتقدند شیعه مشرک است بسیار خوب شیعه مشرک، اما آیا در این دنیا فقط شیعیان مشرک هستند؟ چرا کمربندهای انتحاری وهابیت برای اسرائیلی‌ها منفجر نمی‌شود؟ اینجاست که به مزدور بودن وهابیت پی می‌بریم.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به تعریف اقتصاد مقاومتی تشریح کرد: کارشناسان به دو نوع سبک و روش اقتصادی جهت حل مشکلات اقتصادی کشور تقسیم می‌شوند؛ عده‌ای معتقدند که باید فیتیله شعارها و آرمان‌های انقلابی پایین کشیده شود به این معنا که دیگر از مردم ستمدیده فلسطین حمایت نکنیم و سکان امورات مملکت را از جمله انرژی هسته‌ای، سیاست‌گذاری وزارت خارجه، تصمیم‌گیری‌های بین‌المللی و غیره به دستان استکبار بگذاریم و به شکلی با این حقارت‌ها خود را به چند کشور اروپایی نزدیک کنیم تا شاید دلشان برایمان بسوزد و اگر صلاح دیدند مقداری از فشار تحریم‌ها را علیه ما کم کنند.

وی ادامه داد: اما در نقطه مقابل برخی کارشناسان نوع دیگری از راه‌حل مشکلات اقتصادی تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی» را معرفی می‌کنند که حل مشکلات اقتصادی کشور را در داخل کشور می‌داند نه خارج کشور و سیاست‌های اقتصادی را جوری تنظیم‌ می‌کند که کمترین وابستگی را به خارج و بیشترین تمرکز را در نیروها و پتانسیل‌های داخل کشور دارد و در عین حال پای آرمان‌های انقلابی و مقاومت اسلامی محکم و استوار ایستاده باقی می‌ماند.

انتهای پیام

کد N156401

وبگردی