آفتاب

پلیس دیالی: 70 درصد از رهبران درجه یک و دو داعش کشته یا بازداشت شده‌اند

پلیس دیالی: 70 درصد از رهبران درجه یک و دو داعش کشته یا بازداشت شده‌اند

پلیس استان دیالی عراق اعلام کرد که 70 درصد از رهبران درجه یک یا درجه دو گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" در عملیات‌های اترش عراق کشته یا بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری عراق القانون، جمیل کامل الشمری، رئیس پلیس استان دیالی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: 70 درصد از سرکرده‌های گروه "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به "داعش" در عملیات‌های نظامی ارتش عراق کشته یا زخمی شده‌اند و سایر اعضای این گروه نیز پس از شناسایی هویت‌های واقعی‌شان از سوی نهادهای اطلاعاتی تحت تعقیبند.

وی افزود: دستگاه امنیتی عراق ضرباتی به داعش در اطراف پنج منطقه مختلف در داخل استان دیالی وارد کرد که در این مناطق پایگاه‌های محرمانه اعضای این گروه وجود داشت که این امر نتایج مثبتی را در افزایش توانایی نیروهای امنیتی در پی داشت.

رئیس پلیس استان دیالی همچنین عنوان داشت: بخش‌های اطلاعاتی توانستند یک شبکه اینترنتی وابسته به داعش را هک کنند که مدیریت اقدامات خشونت آمیز را برعهده داشت.

این مقام عراقی خاطرنشان کرد که روند تعقیب سرکرده‌های فراری داعش با همکاری و هماهنگی با سایر نهادهای امنیتی ادامه دارد.

در همین راستا شورای استانداری الانبار اعلام کرد: خانواده‌هایی که به دلیل عملیات نظامی از الرمادی خارج شده بودند پس از پاکسازی آن از گروه‌های تروریستی به الرمادی باز می‌گردند.

فالح العیساوی، معاون رئیس شورای استانداری الانبار خاطرنشان کرد: شورای استانداری الانبار کمیته‌ای را جهت ارزیای خسارت‌های وارده به خانه‌های غیرنظامیان تشکیل داده است تا غرامت‌ها به آنها پرداخت شود.

انتهای پیام

کد N156395

وبگردی